שלום כיתה א'?

בני ברק: האב לבש חולצה קצרה, הבת נשארה בבית

זה סיפור עצוב על ילדה שיומיים קודם פתיחת שנת הלימודים קיבלה את ההודעה שאין מוסד שמוכן לקבל אותה. בית הספר שסירב לקבל אותה הפנה אותה לבית ספר מוכר בבני ברק, שם נטען כי לבושו של אביה - חולצה קצרה - הינו בעייתי. האב: "בהלם". בתו עדיין בביתה - ארבעה ימים מפתיחת השנה (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שלום כיתה א'? ילדה ממשפחה חרדית, שהייתה אמורה לעלות השבוע לכיתה א' ולהתחיל את שנת הלימדים כמו שאר חברותיה, נשארה בבית בשל בירוקרטיה ושימוש בתירוצים כביכול דתיים וחינוכיים. אביה, אברך חרדי תושב אזור מרכז בני ברק, סיפר היום בשיחה ל"כיכר השבת" על הסאגה אותה הוא ובני משפחתו נאלצים לעבור בשבועות האחרונים, והאשים את הגורמים החינוכיים שלא מוצאים פתרון ומענה לבעיה.

"הבת שלי למדה בשנה האחרונה בגן של בית ספר מוכר ברמת גן ועברה אותו בהצלחה. תכננו שהילדה תמשיך ללמוד גם בבית הספר, אולם לקראת סוף השנה פנתה אלינו ההנהלה ורמזה לנו שיש בעיות עם הנושא" מספר האב.

בהנהלת בית הספר ביקשו מההורים לבצע אבחון פסיכולוגי לאור העובדה שלטענת הגננת הילדה הייתה שקטה מידי בתקופה האחרונה של השנה. "ביצענו את האבחון והמנהל אף נפגש עם הפסיכולוגית" מספר האב. לדבריו, בדו"ח הסופי נכתב כי הילדה הינה ברמה מאוד גבוהה מכל הבחינות. "קיים אומנם קושי רגשי אבל היא זקוקה לחינוך רגיל". אומר האב.

"להנהלה זה לא הספיק, והם שלחו אותנו ליועץ חינוכי בשם הרב בארי. גם הוא אמר את אותם דברים, אולם ההנהלה עדיין סירבה לקבל את הילדה והודיעה לנו שעליה לחפש לשנה הקרובה מקום לימודים אחר".

גם וועדת השמה קבעה שלילדה יש לה קושי רגשי, אולם היא זקוקה ללימודים בכיתה רגילה והיא אינטלגנטית מעל לממוצע. אך כל זה לא הועיל להנהלת בית הספר, "יומיים לפני שנת הלימודים הודיעו לנו כי עלינו לחפש לילדה מקום לימודים אחר" מספר האב.

באין ברירה, פנו ההורים לעיריית בני ברק, שהפנתה אותם להירשם בבית ספר ידוע בשכונה בה הם מתגוררים - בית ספר שנחשב סביר וטוב. "להפתעתנו, הודיעה לנו מנהלת המקום כי למרות שאנו מתגוררים באותה שכונה בה נמצא בית הספר - היא מסרבת לקבל אותנו". לדברי האב, המנהלת אמרה לו שהוא לא מתאים לרמה הרוחנית. "היא הטיחה בי: אתה לובש חולצה קצרה ויש לך כיפה קטנה מידי. אשתך לובשת פאה ארוכה ושמה לק על הציפורניים. הילדה שלך לא תוכל ללמוד אצלנו". שמו של המוסד שמור במערכת "כיכר השבת".

"הייתי בהלם" מספר האב. "אני תושב המקום ומדובר בבית ספר שכונתי. מלבד זאת, אני אברך חרדי נורמטיבי יחסית, אבל ככל הנראה לדרישות הקפדניות של המנהלת אנחנו לא מתאימים. זו פשוט חוצפה". האב מוסיף בכאב גדול: "הבת שלי רכשה ילקוט, קלמר ומבקשת להתחיל ללמוד, בגלל סיבות כאלו היא נאלצת לשבת בבית בוכייה".

"אני מאשים את שני בתי הספר, גם הראשון מר"ג שלא שומע להמלצות המומחים ובעיקר את זה האחרון הנחשב חרדי, אולם המנהלת שלו דחתה אותנו בבוטות ובחוצפה שאין כדוגמתה" מסכם האב.

גורמים הקשורים להנהלת בית הספר השני, אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי אין להם כל כוונה לזלזל או לפגוע באף אחד. "מדובר בקוד לבוש שקיים בבית הספר ובאופי התורני של המשפחות השולחות את ילדיהם ללמוד במקום. לא כולם מתאימים לרוח המקום וזה בסדר. לכן קיימים בתי ספר נוספים שניתן לשלוח אליהם את הילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר