אלול בפוניבז': סוער בגבעת הישיבה

שבוע לאחר פתיחת 'זמן אלול' התפתחה הבוקר בגבעת ישיבת פוניבז' בבני ברק תקרית אלימה בין הפלגים היריבים. שני הצדדים מאשימים את הצד השני בהתנכלות שגררה תגובה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר כהנמן לצד הרב שמואל מרקוביץ (צילומים: יהודה פרקוביץ')

שבוע לאחר פתיחת 'זמן אלול' התפתחה הבוקר (שני) בגבעת ישיבת פוניבז' בבני ברק תקרית אלימה בין הפלגים היריבים.

בשל עומס התלמידים והצפיפות הרבה שכרו בהנהלת צד "השונאים" פנימייה חדשה הממוקמת בסמוך להיכל כולל חזון איש שחוברה על ידי גשר שנבנה במיוחד אל שאר הבניינים בגבעת הישיבה. הפנימייה החדשה ממוקמת מול פנימיית "המחבלים" הידועה "בית ציטרון".

כצפוי, הקרבה היתירה בין הפנימיות של שני הפלגים היריבים עוררה שוב את המתיחות בין הצדדים מה שבא לידי ביטוי להתנכלויות הדדיות.

בצד "המחבלים" טוענים כי אמש חיברו בחורי השונאים המתגוררים בפנימייה החדשה צינורות מים לברזים והציפו את פנימיית "ציטרון" במים כשהם גורמים נזק לרכוש, הן לחדרים בהם מתגוררים הבחורים והן למשרדי הנהלת הישיבה.

בעקבות כך הגיעה כצפוי הבוקר התגובה כאשר בחורי פלג "המחבלים" ביצעו "תג מחיר" וערכו השתלטות על חדר הספרייה הממוקם מתחת "פנימיית צפון" בבניין הישיבה כשבכוונתם להפכו לחדר פנימייה.

"בכל פעם שייפגעו בנו נשיב בתגובה הולמת של כיבוש עוד חדר נוסף", מזהיר בחור מצד "המחבלים" את יריביו לישיבה.

מנגד, בחורי "השונאים" טוענים כי מדובר בהשתלטות עוינת. "החדר הזה משמש את הספרייה בישיבה מזה שנים רבות, לא ייתכן שבגלל טענות כאלו ואחרות שבכלל גם אינן מוצדקות הם יעשו בו שינויים, ובכלל צריך לזכור שהכל התחיל מכך שבחורי פנימיית "ציטרון" זרקו מידי יום בשבוע האחרון "גביעי לבן" לעבר בחורי הפנימיה החדשה", מגיבים בפלג "השונאים".

כך או אחרת מעריך גורם בישיבה כי באם לא יתערבו "מלמעלה" הדרגים הגבוהים בהנהלות שני הצדדים העסק עלול להתלקח מחדש. "קיים פה בפוניבז' סטטוס קוו דק ועדין ובכל תחילת זמן או בימי החגים כשצד אחד חושש שהצד השני "מפר" את אותו הסדר שברירי הוא מגיב מיד ובמלוא העוצמה", מסביר הגורם את התנהלות הסכסוך בן עשרות השנים.

כזכור, המאבק בין הצדדים הגיע לשיא לאחר פטירת נשיא הישיבה רבי אברהם כהנמן זצ"ל כאשר נוצרה מחלוקת בין היורשים בנו הגר"א כהנמן (פלג השונאים) לגיסו הגר"ש מרקוביץ (פלג המחבלים) על השליטה בישיבה הידועה בעולם.

הסכסוך אף הפך במהלך השנים למלווה בתקריות אלימות כאשר בחלק מהתגרות נאלצו אף להתערב כוחות המשטרה, במקביל לכך הוא מתנהל בבתי הדין ובבתי המשפט אך עד כה ללא פריצת דרך שתאפשר הגעה לפתרון שיישב את המחלוקת בין הגיסים הניצים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר