אלול ב'גבעה'

המאבק בפוניבז' מתעצם: שני בחורים בישיבה נעצרו ושוחררו

שני בחורים מישיבת פוניבז' של 'פלג המחבלים' נעצרו הלילה בידי שוטרי יס"מ וכוחות בילוש שפשטו על הישיבה, לאחר הפוגרום שנערך בספריית הישיבה, ממנה נגנב ארכיון יקר ערך. מנהל הספריה במודעה: "בקשה ואזהרה לבל יהין אדם לקנות ח"ו הספרים שהינם הקדש ורכושו הפרטי של ישיבת פוניבז'" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המצלם)

המלחמה בגבעת הישיבה מתעצמת: בשעות הלילה המאוחרות (שלישי) פשטו כוחות משטרה, יס"מ ובלשים, על גבעת הישיבה ועצרו שני בחורים מ"פלג המחבלים" שבראשות הגר"ש מרקוביץ.

השוטרים פשטו על הפנימיות בהן ישנים הבחורים ועצרו שניים מהם, שככל הנראה חשודים בגרימת הנזקים לספריית הישיבה.

בשעות הצהריים, שוחררו שני הבחורים ממעצרם בלא שהמשטרה בקשה להאריך את מעצרם.

אחד הבחורים בישיבה מתאר בשיחה עם "כיכר השבת" את הדרמה שהתרחשה באישון ליל: "הכל קרה בהפתעה גמורה, פתאום הגיעו כ-15 שוטרים סמויים ו'פשטו' על כל אזור הישיבה".

"הם לא אמרו את מי הם מחפשים", הוא מספר, "אבל תוך כמחצית השעה היו בידיהם שני החשודים שנלקחו לחקירה".

בתוך כך בעקבות הפוגרום שנערך אמש בספריית הישיבה, מפרסם הבוקר מנהל הספרייה הרב שלמה יעקובוביץ מודעה בעיתון "יתד נאמן" בה הוא מזהיר את הציבור הרחב שלא לרכוש ספרים שנגנבו לטענתו במהלך הפריצה.

תחת הכותרת: "בקשה ואזהרה", כותב יעקובוביץ כי "עקב הגניבה אמש בספריית ישיבת פוניבז', באנו בבקשה ואזהרה לבל יהין אדם לקנות ח"ו אי מאלו הספרים שהינם הקדש ורכושו הפרטי של ישיבת פוניבז', הן על פי דין תורה והן על פי החוק, וח"ו אם התגלגל לאי מישהו מן הספרים מתבקש להחזירם לישיבה".

המהומות בגבעת הישיבה שברו אתמול שיאים חדשים לאחר שתלמידי פלג המחבלים בישיבה ערכו פוגרום של ממש בחדר הספרים ובמשרדי הישיבה. מהמקום נגנב ארכיון יקר ערך תוך השחתת ספרי קודש.

זה החל בכך שהנהלת צד "השונאים" שכרו פנימייה חדשה הממוקמת בסמוך להיכל כולל חזון איש שחוברה על ידי גשר שנבנה במיוחד אל שאר הבניינים בגבעת הישיבה. הפנימייה החדשה ממוקמת מול פנימיית "המחבלים" הידועה "בית ציטרון".

בצד "המחבלים" טוענים כי בחורי השונאים המתגוררים בפנימייה החדשה חיברו ביום ראשון צינורות מים לברזים והציפו את פנימיית "ציטרון" במים כשהם גורמים נזק לרכוש, לחדרים בהם מתגוררים הבחורים ולמשרדים.

בעקבות כך, הגיבו בחורי "פלג המחבלים" ב"תג מחיר" משלהם והשתלטו על חדר הספרייה הממוקם מתחת "פנימיית צפון" בבניין הישיבה כשבכוונתם להפכו לחדר פנימייה.

"בכל פעם שייפגעו בנו נשיב בתגובה הולמת של כיבוש עוד חדר נוסף", הזהיר בחור מצד "המחבלים" את יריביו לישיבה בשיחה עם "כיכר השבת".

מנגד, בחורי "השונאים" טענו כי "החדר הזה משמש את הספרייה בישיבה מזה שנים רבות, לא ייתכן שבגלל טענות כאלו ואחרות שבכלל גם אינן מוצדקות הם יעשו בו שינויים, ובכלל צריך לזכור שהכל התחיל מכך שבחורי פנימיית "ציטרון" זרקו מידי יום בשבוע האחרון "גביעי לבן" לעבר בחורי הפנימיה החדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר