הרב יעקב עדס הפגין בכלא 6: "חובה ללחום מלחמת קודש"

עשרות מפגינים בראשות הרב יעקב עדס ערכו הפגנה ואמירת סליחות מול כלא 6 להזדהות עם העצורים. הרב עדס הבהיר כי לא נוותר על שום בחור ושחובה ללחום מלחמת הקודש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

המחאה על מעצר בחורי הישיבה שסירבו להתייצב בלשכות הגיוס נמשכת: אמש (שני) סמוך לחצות הלילה, הגיעו עשרות מפגינים, בפרט בני עדות המזרח אל הרחבה הסמוכה לכלא 6.

המעמד החל בשירת 'ברוך הוא אלוקינו', 'אל תירא ישראל אל תירא', ושירי מחאה ותפילה.

התרגשות גברה כאשר למקום הגיע המקובל רבי יעקב עדס, אשר בא במיוחד בירושלים, על מנת לחזק את האסירים ולחזק את מאבקם.

לפני אמירת הסליחות הכריז המנחה: "באנו לכאן בכדי להראות לכל העולם, שנעמוד מאחורי כל בחור, ושהרבנים והציבור הגדול יעמדו מאחורי כל אחד ואחד שירדפו אותו בגלל גזירת הגיוס".

לאחר מכן החל הרב עדס באמירת הסליחות כמנהג עדות המזרח, "קַמְתִּי בְּאַשְׁמוֹרֶת, לְבַקֵּשׁ עַל עֲוֹנִי"...כאשר מתוך הכלא, הצטרפו לתפילה האסירים שעודכנו מראש על המעמד שהובא לאזנם באמצעות רמקולים רבי עוצמה.

הרב עדס שילב באמירת הסליחות דברי חיזוק והתעוררות לרגל המצב. בתוך דבריו אמר כי "לא נוותר על שום בחור, ולא נתפשר על שום דבר מול גזירת הגיוס הנוראה".

"מלבד החובה ללחום מלחמת קודש כנגד הגזירות, צריך גם להתפלל ולבקוע שערי שמים כנגד הגזירה הנוראה, כמו שאמר החזון איש שמלבד ההשתדלות יש צורך גם בתפילה", הוסיף הרב עדס.

במשך שעה ארוכה נאמרו הסליחות, שהסתיימו בקבלת עול מלכות שמים ותקיעת השופרות, כאשר לאחר מכן יצאו המתפללים בריקודי שמחה והזדהות עם העצורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר