"נאפשר ללמוד תורה"

מפקד המשטרה: "יבוצעו מעצרים נוספים בפוניבז'"

שני הבחורים מפלג המחבלים בפוניבז' שנעצרו הלילה בעקבות הפוגרום בספריית הישיבה המשויכת ל"שונאים" - שוחררו בצהריים, אך מפקד מחוז דן במשטרה, נצ"מ שמעון לביא אומר ל"כיכר השבת" כי יבוצעו מעצרים נוספים ומבהיר: "המטרה שלנו שכל תלמיד ישיבה יוכל ללמוד תורה ללא חשש וללא פחד" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
היכל ישיבת פוניבז' (צילום: ארכיון כיכר השבת)

אחרי שכוחות משטרה, יס"מ ובלשים, פשטו על גבעת ישיבת פוניבז' ועצרו שני בחורים מ"פלג המחבלים" שבראשות הגר"ש מרקוביץ, בחשד שככל הנראה גרמו לנזקים בגרימת בספריית הישיבה, במשטרה מבהירים כי בכוונתם לנהוג בחומרה כנגד ההתפרעויות.

בשעות הצהריים שני הבחורים שנעצרו שוחררו לאחר שהמשטרה לא ביקשה להאריך את מעצרם.

ניצב-משנה, שמעון לביא, מפקד מרחב דן במשטרה, אומר ל"כיכר השבת" כי "בעקבות אירוע אלים שהתרחש בסוף השבוע האחרון עצרה המשטרה שני חשודים במעשה ונבצע מעצרים נוספים וכעת הנושא הזה נמצא בחקירה".

מפקד המשטרה מבהיר כי מבחינתו המשטרה תטפל במלוא החומרה כנגד אותם אלו שיפרו את הסדר בישיבה, וכי כל עבירה פלילית שתתבצע תקבל מענה הולם. "האם אנחנו נעצום עיניים ונתעלם מעבירות פליליות? בוודאי שלא. יש עבירה פלילית, יש עבירות אלימות, אנחנו מטפלים בזה. אנחנו נטפל בכל עבירה פלילית שתתבצע - אם תתבצע".

ממ"ר דן שהורה לבצע את המעצרים מתחייב כי הסדר יימשך בישיבה וכי תלמיד שירצה ללמוד תורה יוכל לעשות זאת ללא כל מורא ופחד. "אני יכול לומר שבסופו של דבר המטרה שלנו היא שכל תלמיד ישיבה יוכל ללמוד תורה בצורה נוחה ושקטה ללא חשש וללא פחד. אנחנו נעשה את הכול על מנת שזה יקרה. אנחנו נבטיח את שלום הציבור".

המהומות בגבעת הישיבה שברו אתמול שיאים חדשים לאחר שתלמידי פלג המחבלים בישיבה ערכו פוגרום של ממש בחדר הספרים ובמשרדי הישיבה. מהמקום נגנב ארכיון יקר ערך תוך השחתת ספרי קודש.

זה החל בכך שהנהלת צד "השונאים" שכרו פנימייה חדשה הממוקמת בסמוך להיכל כולל חזון איש שחוברה על ידי גשר שנבנה במיוחד אל שאר הבניינים בגבעת הישיבה. הפנימייה החדשה ממוקמת מול פנימיית "המחבלים" הידועה "בית ציטרון".

בצד "המחבלים" טוענים כי בחורי השונאים המתגוררים בפנימייה החדשה חיברו ביום ראשון צינורות מים לברזים והציפו את פנימיית "ציטרון" במים כשהם גורמים נזק לרכוש, לחדרים בהם מתגוררים הבחורים ולמשרדים.

בעקבות כך, הגיבו בחורי "פלג המחבלים" ב"תג מחיר" משלהם והשתלטו על חדר הספרייה הממוקם מתחת "פנימיית צפון" בבניין הישיבה כשבכוונתם להפכו לחדר פנימייה.

"בכל פעם שייפגעו בנו נשיב בתגובה הולמת של כיבוש עוד חדר נוסף", הזהיר בחור מצד "המחבלים" את יריביו לישיבה בשיחה עם "כיכר השבת".

מנגד, בחורי "השונאים" טענו כי "החדר הזה משמש את הספרייה בישיבה מזה שנים רבות, לא ייתכן שבגלל טענות כאלו ואחרות שבכלל גם אינן מוצדקות הם יעשו בו שינויים, ובכלל צריך לזכור שהכל התחיל מכך שבחורי פנימיית "ציטרון" זרקו מידי יום בשבוע האחרון "גביעי לבן" לעבר בחורי הפנימיה החדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר