צפו בוידאו: אייכלר נאם באידיש, גפני צחק ויצא

בניסיון למשוך את זמנה של ועדה הכספים, נשא חבר הכנסת ישראל אייכלר נאום בשפת היידיש. חבר הכנסת החרדים התגלגלו מצחוק ומשה גפני נמלט החוצה. צפו בקרקס בוועדה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

הקרקס בוועדת הכספים נמשך: כחלק מהרצון של חברי הכנסת החרדים למשוך זמן בדיונים על חוק הדגל של יאיר לפיד, חוק מע"מ אפס, נשא הצהריים (שלישי) ח"כ ישראל אייכלר נאום בשפת היידיש והסביר כמה מדינת ישראל רעה לחרדים, לדבריו.

חברי הכנסת החרדים והחילונים לא יכלו לעמוד בנאום, ופרצו בצחוק סוחף. יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לא יכל להישאר בחדר הוועדה מרוב צחוק, ובחר לצאת החוצה.

הנאום באידיש: "אידישע פיראטן זענען געקומען צו די אידאלאך אין שטעטל און צוגזאגט א אידישע מדינה וואס די גויים וועלן נישט קענען גאנבענען זייער געלט או פייניגען אידישע קינדער".

תרגום: "גזלנים יהודים באו ליהודי העיירה והבטיחו מדינה יהודית, שם הגויים לא יוכלו לגנוב את כoפם או לענות את ילדיהם".

"יעצט קומען די אידישע פיראטן און צוגענומען די קינדער, לאזן נישט לערנען. הינגערן אויס קליינע קינדער. און לאזן נישט בויען קיין דירה. אפילו די ארימע מיטאג פון קינדער האט משרד החינוך געגאנבעט. וועגן וואס דארף מען אזא מדינע?".

תרגום: "עכשיו באו הפיראטים היהודים וגזלו את הילדים ולא נותנים להם ללמוד תורה, מרעיבים תינוקות של בית רבן. גם לא נותנים להם לבנות דירה. אפילו את ארוחת הצהריים של ילדי העניים משרד החינוך גנב מהם. בשביל זה צריך מדינה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר