סרבן הגיוס החרדי ינון אביטן שוחרר מכלא 6

סרבן הגיוס החרדי ינון אביטן שוחרר מכלא 6 והתקבל על ידי חבריו. עם שחרורו, חזר ללמוד בישיבה. "הוא מהווה סמל לקשיות עורפו של עולם התורה" אמרו מקורביו (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנה נגד מעצר תלמידי ישיבה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

ינון אביטן, תלמיד ישיבת 'ראשית חכמה' בירושלים שנעצר לפני כשבועיים בשל אי התייצבותו בלשכת הגיוס, שוחרר הבוקר (שלישי) ממעצרו.

הוא התקבל על ידי בני ישיבות שהביעו בו תמיכה.והודו לו על "שעמד בגבורה בבית הכלא, כמייצג של עולם התורה", כדברי "הוועדה להצלת עולם התורה".

בהודעת הוועדה נאמר כי "הבחור מצידו הודה להם וכל עולם התורה בראשות גדולי ישראל, וכן לוועדה על הסיוע הרב שהעניקו לו בתוככי הכלא, בביקורי עורכי דין ובהקלת תנאי מעצרו, ועל המחאות בכל רחבי הארץ. בין השאר הוא סיפר כי הוא עצמו שמע את כל המחאות ומעמדי החיזוק שהתקיימו בסמוך לכלא".

מעצרו של אביטן גרר גל מחאות בשבועות האחרונים ברחבי הארץ ובסמוך לכלא 6. אתמול נערכה בפתח בית המעצר עצרת סליחות בראשות המקובל הרב יעקב עדס.

לאחר שחרורו, חזר אביטן להמשך לימודיו בישיבה, "הוא מהווה סמל לקשיות עורפו של עולם התורה, ולעמידה הנחושה של בני התורה כנגד הגזירה הנוראה" אמרו מקורביו. תלמיד ישיבה נוסף שעצור בשל אי התייצבות, אמור להשתחרר ביום שישי הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר