קבר דוד: נוצרים פינו את ספסלי הישיבה

הקרב על הקבר חוזר? פעילים יהודיים טוענים כי נוצרים פינו ביממה האחרונה ספסלים מהיכל הישיבה שבמקום, בכדי להצל את רגליהם. "מה שנראה בשטח מחזק את החששות" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

שוב השקט מופר בקבר דוד: לאחר חודשים בהם שרר שקט יחסי סביב סוגיית קבר דוד המלך, המלחמה שבה וביממה האחרונה נטען כי נוצרים הוציאו מספר ספסלים ממתחם הישיבה באתר הקבר, זאת על מנת לאפשר לתיירים נוצרים להגיע אל חדר 'הסעודה האחרונה' המצוי במקום על-פי אמונתם.

לטענת היהודים באי המקום, עשרות התיירים המגיעים למקום עורכים בו טקסי פולחן דתיים. לדברי האברכים, הזזת ספסלי הישיבה נעשית במסגרת המאבק הממושך שמתנהל במקום על צביון האתר בניסיון לטשטש את צביונו היהודי.

עוד טוענים יהודים המעורים בנעשה, כי הנוצרים מעוניינים להפוך את המקום לאתר עלייה לרגל עבור עשרות אלפי תיירים נוצרים. כחלק ממאבק זה, פועלים בכנסיות הסמוכות לקבר להפסיק את הגעתם של אברכי הכוללים הלומדים במקום ואת תנועת המתפללים שפוקדת את הקבר.

לדברי אחד האברכים, ככל שיהיו במקום פחות מתפללים ואברכים, כך יותר ויותר נוצרים יוכלו להגיע למקום ולהפוך אותו לאתר תיירות עבורם. "יש כל מיני תכניות של הוותיקן שאנחנו שומעים עליהם להשתלט על המקום וממה שנראה בשטח זה אכן כך".

אחד המתפללים במקום אמר עוד כי "אין שום סיבה שמקום המשמש קרוב לשלושת אלפים שנה כבית כנסת יהפוך לאתר תיירות בפרט כאשר חלק מהתיירים מבצעים במקום טקסי פולחן ועבודה זרה". לדבריו, "עם שאינו שומר על האתרים המקודשים לו, ההווה שלו דל ועתידו מוטל בספק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות