האיש הכי קרוב לרב עובדיה חושף:

"מרן התעורר ובכה; למה הרב עמאר עושה לי ככה?"

הרב אליהו שטרית, החברותא של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, חושף בספר חדש את תחושותיו של הרב בזמן הבחירות האחרונות לרבנות הראשית: "רבנו עדיין סובל כאבים, וההחלמה היא אטית מאוד. התברר שמריצים מועמד אחר שיתחרה בבנו, ולרבנו היה צער גדול מזה. היה מתעורר בלילה ובוכה" • קטע מהספר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב עובדיה יוסף והרב שלמה עמאר (צילום ארכיון: אורי לנץ, פלאש 90)

הקרע הספרדי: במשך חודשים ארוכים הופצו שמועות רבות על מה שהתרחש מאחורי הקלעים ברחוב הקבלן 45 ערב הבחירות לרבנות הראשית, כאשר שמע מרן פוסק הדור הראשל"צ הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל כי הראשל"צ והרב הראשי היוצא הגאון רבי שלמה משה עמאר מריץ מועמד משלו - הגאון רבי ציון בוארון - לתפקיד הרב הראשי לישראל.

כעת, ספר חדש שהוציא הרב אליהו שטרית, מי שהיה 'החברותא' של מרן הגר"ע יוסף במשך שנים ארוכות עד החודש האחרון לחייו, ושהה עם מרן כעשר שעות ביממה, חושף את מה שהתרחש בחדר הלימוד של מרן. "רבנו" הוא שם הספר החדש שעוד קודם צאתו לשוק מטלטל את הציבור הספרדי.

"אב תשע"ג" כותב הרב שטרית בספרו: "רבנו עדיין סובל כאבים, וההחלמה היא אטית מאוד, אבל למרות זאת מאחר שנקבעו בחירות לרבנות הראשית שבוע אחרי תשעה באב, רבנו משקיע מאמץ רב בלדבר עם חברי גוף הבוחר כדי שיבחרו בבנו חכם יצחק יוסף. ולמרות הכאב והסבל של, מגיע רבנו לחדר הלימוד, ומקבל אנשים ומדבר אתם בענין זה".

בשלב הזה חושף הרב שטרית את הכאב שהיה לרב כאשר הגר"ש עמאר הריץ מועמד משלו: "והתברר בימים אלו שמריצים מועמד אחר לרבנות הראשית שיתחרה בבנו הרב יצחק, ולרבנו היה צער גדול מזה, וסיפרו בני הבית, שרבנו היה מתעורר בלילה ובוכה, ושואל למה הוא עשה לי ככה?, ונראה שלקח את העניין הזה מאוד קשה".

יצוין כי מדובר בפעם הראשונה בה אחד האנשים הקרובים ביותר למרן הגר"ע יוסף זצ"ל מוציא ספר, מעין יומן, שנכתב בזמן אמת מאז שנת תשנ"ו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר