לקראת סולחה?

דרעי: "אני מכבד את הרב עמאר, אין שום מחלוקת"

לאחר שתיקה ממושכת, ערך יו"ר ש"ס תדריך לעיתונאים חרדים והתייחס למשבר בש"ס ולקרע בינו לבין הגר"ש עמאר. "לא יהיה פילוג, לא יהיה ש"ס אחרת ולא תהיה מפלגה ספרדית אחרת, אני אומר לכם את זה באחריות", הבהיר דרעי שוב ושוב. צפו בתיעוד וידאו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |

הפילוג הספרדי: יו"ר ש"ס אריה דרעי עובר בימים אלו תקופה לא פשוטה. לצד ההצלחות שהוא רושם בעצרות הזיכרון ברחבי הארץ במלאות 11 חודשים לפטירת מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, הוא צופה בדעיכת ש"ס בסקרים - מגמה שהגיעה לשפל בשבוע האחרון לאחר שאחד הסקרים צפה למפלגה שישה מנדטים בלבד.

בתדרוך שהוא ערך היום (שני) לעיתונאים חרדים, התייחס דרעי לראשונה לפילוג האפשרי בש"ס, למתיחות בינו לבין אלי ישי, לאפשרות שהגר"ש עמאר יעמוד בראש מפלגה ספרדית-תורנית חדשה, לעצרות ברחבי הארץ והשיב על השאלה: האם עכשיו זה הזמן להיכנס לממשלת נתניהו.

על האפשרות שש"ס תפולג, הבהיר דרעי: "לא יהיה פילוג, לא יהיה ש"ס אחרת ולא תהיה מפלגה ספרדית אחרת, אני אומר לכם את זה באחריות, נקודה".

דרעי התייחס לשאלת "כיכר השבת" באשר למצב בציבור הספרדי, הקרע עם הגר"ש עמאר שעל-פי דיווחים לא מוזמן לעצרות שארגנה ש"ס, ולהאשמה שתולים בו: "היות ובאמת מדובר בכבוד של תלמידי חכמים, אני לא חושב שצריך לדון בזה בפרהסיה, אני מכבד את כולם, אני מכבד גם את הרב עמאר, אין שום מחלוקת, אין שום מחלוקת, איו שום חילוקי דעות, כל מי שרוצה להיות אתנו ביחד ברוך הבא, כל מי שמרגיש את זכרו של מרן ברוך הבא, אנחנו לא מרחיקים אף אחד, אנחנו מקרבים את כולם, כולם מוזמנים".

"תשלח הזמנה לגר"ש עמאר?" נשאל דרעי והגיב במילים שאולי מלמדות על פיוס בינו לבין אנשי הרב עמאר: "לא אכנס כאן לשמות, אנחנו מזמינים את כולם, אין מחלוקת, לצערי הכל בתקשורת".

"יש החלטה ברורה של מרן, שאנחנו ממשכיכם כולם את דרכו, יש יושב ראש תנועה, יש חברי כנסת, אלי ישי מבחינתנו הוא אדם מכובד בתנועה, הכל מושיטים לפניו".

אתה מרגיש שהוא רוצה?

"אני לא יודע, תשאלו אותו, אני עושה את כל המאמצים שבעולם".

בשלב הזה התייחס דרעי לחברי-כנסת שאיימו לפרוש מהתנועה ולהקים מפלגה מתחרה: "אני בעד השלום, אבל שלא יהיה אי הבנות - יש תנועה אחת ויש מועצת חכמי התורה, לא כל אחד יכול לבחור את הרבנים שלו, מרן חינך אותנו כל הזמן שדעת תורה של מועצת חכמי התורה מחייבת את הנציגים שלנו, שום דעת תורה של אף אחד אחר לא יכולה לחייב את הנציגים בענייני התנועה, אם לא אנחנו נפרק את התנועה".

בהמשך, לאחר שהמצלמות הוצאו מהחדר, נשאל דרעי האם יש מצב בו יתמוך בגר"ש עמאר לתפקיד רבה של ירושלים והשיב: "בוודאי שיש סיכוי שנתמוך בו, אין לי שום מחלוקת עם הרב עמאר. מועצת חכמי התורה היא שתחליט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות