סאגה ירושלמית

למרות ששובצו בסמינרים: 14 תלמידות יושבות בבית

עם פתיחת שנת הלימודים, התגאו בש"ס על "ההישג ההיסטורי" שהובילו כאשר בירושלים לא נותרו בנות בביתן ללא מקום לימודים. כעת, גורם חרדי בעירייה טוען כי למרות ההישג בכך שכל הבנות שובצו, ישנן עדיין לפחות 14 תלמידות שיושבות בביתן ולא החלו את שנת הלימודים בעקבות התנגדותם לשיבוץ (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה)

עם פתיחת שנת הלימודים התגאו בתנועת ש"ס על ההישג המרשים לכאורה, כאשר לדבריהם, לראשונה, כל התלמידות בירושלים, ספרדיות ואשכנזיות, שובצו בסמינרים המתאימים להן כאשר אף בת לא התחילה את שנת הלימודים כשהיא ללא מקום לימודים, זאת בניגוד לשנים עברו.

את ההצלחה, הם זקפו לזכותו של מחזיק תיק החינוך החרדי בעיריית ירושלים, איש ש"ס צביקה כהן, שלדבריהם, בעבודה קשה שנמשכה בכל החודשים האחרונים, הוא הצליח לפתור את כל הבעיות ולשבץ את כל הבנות.

תיק החינוך החרדי בעירייה הוחזק במשך בידי אנשי "יהדות התורה", עד לבחירות האחרונות לעיריית ירושלים, אז ראש העיר ניר ברקת הפקיד את התיק בידי תנועת ש"ס.

אך מתברר כי המציאות מעט שונה. גורם חרדי בעיריית ירושלים אומר ל"כיכר השבת" כי ישנן לפחות 14 תלמידות שנמצאות בביתן מתחילת שנת הלימודים, לאחר שלא שובצו בסמינר או ששובצו בסמינר שלא מתאים להן מבחינה לימודית ואורח חייהן השונה.

"אני מעריך שיש לפחות 14 תלמידות שלא מסודרות בסמינרים", אומר הגורם, "יש כמה מהסמינרים שלא הסכימו לקבל את התלמידות ויש מקרים שההורים לא הסכימו לשלוח את בנותיהן אל המוסד שקיבל אותן".

"תמיד יש כמה פרמטרים, כמו שהמוסד או ההורים לא רצו וגם אי שיבוץ בכלל. תמיד זה היה והשנה ישנה ירידה בכמות המקרים הללו", הוא מדגיש, "אם בשנה שעברה נשארו 35 תלמידות בבתיהן, השנה עם פתיחת שנת הלימודים היו רק 20 בנות, ואני מניח שכמה מהם ירדו והיום נשארו 14 תלמידות".

"כולם ידעו את הבלוף הזה. כל אחד עם האינטרס שלו שיתף פעולה עם השקר. אתה חושב שלא ידעו? כולם ידעו. צביקה כהן היה מבסוט 'אני סידרתי' וכולם מחאו לו כפיים", זועם הגורם החרדי לנוכח תמונת המצב העגומה.

קרוב משפחתה של אחת התלמידות שנמצאת מאז תחילת שנת הלימודים בביתה, הסביר את מהות הבעיה: "היא התקבלה לסמינר שלא מתאים לה, לחצו עליה שהיא תיכנס לשם ולא הייתה לה ברירה. אני יכול לתת דוגמאות לאבסורד עם הבחורה המדוברת, זה כמו שתשלח תלמידה טובה שיכלה להתקבל לסמינר 'וולף' בבני ברק, ותשלח אותה לסמינר אחר שהוא פחות טוב".

"אנחנו לא מוכנים לעבור על כך לסדר היום, שבו אומרים בתקשורת שכל הבנות שובצו בסמינרים בזמן שלא כך הם פני הדברים", אומר קרוב המשפחה, "צריך לומר את האמת בפני אותם עסקנים ולומר שהמצב גרוע וישנם בנות שיושבות בוכות בבית כי אין להן היכן ללמוד".

ביקשנו את תגובת צביקה כהן, מחזיק תיק החינוך החרדי, אך זו טרם נתקבלה.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים עשתה היסטוריה והשנה שובצו כל בנות העיר במגזר החרדי במוסדות חינוך מתאימים. בניגוד לנאמר, לפי נתוני מנח"ח שבידינו לא נותרה בת אחת ללא מענה. למרות השיבוצים שבוצעו בהצלחה, קיימות מס' בנות יחידות שהוריהן מבקשים לשבצן במוסד אחר ולא למוסד אליו שובצו. אנו מניחים שבימים הקרובים יוסדר הנושא בין מנהלי המוסדות להורים.

"הטענות שהועלו על מספר מוגזם של בנות שלא סודרו כביכול אינן נכונות. בעיית האפליה העדתית הקיימת מזה שנים רבות ולצערנו לא רק בירושלים, נפתרה לשמחתנו בעיר ירושלים זו הפעם הראשונה.

"בפעילות יזומה ומדוקדקת של העירייה, בהובלתם של ראש העיר ניר ברקת ומחזיק תיק חינוך חרדי סגן ר"ע צביקה כהן, נעשתה עבודת מטה שהביאה להסדרת העניין.

"יש לדחות אמירות פוליטיות, שאינן ממן העניין, ויש לשבח את המהלך שנעשה לטובת הבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות