נוסע לאומן, או לכל יעד אחר בעולם? שמור על עצמך ועשה ביטוח נסיעות

השנה אירעו באומן שני אסונות קשים בהם נהרגו בחורי חמד. האסונות נגרמים לא מעט בשל טיפול רפואי כושל • נוסעים לאומן? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה (חרדים)

יוסף רפאלי | כיכר השבת |
עסקנים באומן סמוך לבית החולים המקומי: "טיפול ברמת עולם שלישי" (צילום: ברסלב און ליין)

באחת הנסיעות שלי לירדן לביקור בקברו של אהרון הכהן. הוזעקתי באמצע הלילה לאחד החדרים שבמלון בו שהיתי. במסגרת תפקידי הנוסף כחובש ניגשתי למקום וראיתי גבר בגיל 28 שהתמוטט ואיבד את הכרתו. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני במקום והוא הובהל לבית החולים בעיר פטרה שבירדן.

גורמים בכירים בארץ הפעילו לחצים על השגרירות הירדנית, על מנת שהוא יוחזרו לארץ בטיסה. אך עקב אילוצי תקציב ומאחר והחולה לא ביצע ביטוח רפואי טרם צאתו מהארץ, הוא הועבר בשעות הבוקר המאוחרות באמצעות אמבולנס למעבר אילת. אלא שבדרך נאלץ האמבולנס לשוב חזרה לבית החולים הירדני, עקב הדרדרות במצבו...

רק בשעות הצהריים, התייצב מצבו ואמבולנס ירדני בליווי רופא מקומי, פינה אותו למעבר יצחק רבין באילת. שם התבצעה חבירה לניידת טיפול נמרץ של מד"א והוא טופל בבית החולים יוספטל.

בימים אלו יוצאים עשרות אלפים לאומן להיות בראש השנה על קברו של ר' נחמן מברסלב. ורבים וטובים נוהגים כמו אותו אדם בפטרה, ולא עושים ביטוח נסיעות לחו"ל. ייתכן כי ההתרגשות מההגעה אל הצדיק משכיחה את העובדות.

כותב השורות, יוסי רפאלי, מנכ"ל "רפאלי ביטוחים" (צילום: ללא קרדיט)

והעובדות, הן קשות ולא נעימות. רק השנה אירעו שני מקרים קשים באחד מהם נהרג צעיר חסידי סמוך לאומן לאחר שאיבד שליטה על רכבו, באסון אחר בחג השבועות האחרון, טבע צעיר בנהר ונפטר בבית החולים המקומי, לאחר שנאבק על חייו במשך שעות רבות.

וזה בלי להזכיר את האנטישמיות בעיר שמובילה פעמים רבות לפציעות, איבוד ממון וחבלות. וקשה לזלזל באנטישמיות כאשר המטה ללוחמה בטרור מוציא אזהרת מסע לנוסעים לאומן וח"כ מאיר פרוש נפגש עם ראש המוסד כדי לדון בהגנה מהאיום האנטישמי.

קשה שלא לשאול את עצמנו מה היה קורה לו לאנשים שנפצעו היה ביטוח נסיעות לחו"ל. חשוב, עם כל הכאב, לעמוד על הנקודה הזו שיש בה משום ונשמרתם. במקרה והיה לאותו צעיר בו טיפלתי בירדן ביטוח רפואי, היה מגיע בטיסה ישירה לבית חולים ברמה הגבוהה ביותר ומטופל באופן מיידי. סביר להניח שגם במקרים אחרים הביטוח היה מציל חיים. לפעמים ההבדל בין חיים למוות הוא טיפול רפואי איכותי יותר.

וכל זאת בלא לדבר על ההפסדים הכספיים העצומים הנגרמים במקרה שאדם מגיע לטיפול רפואי ללא ביטוח, או במקרה של גניבה או שוד.

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא חשוב ביותר! הביטוח נועד להגן על בריאותך והמטען שלך כאשר אתה שוהה במדינה זרה. נסיעה לחו"ל היא לרוב חוויה נעימה, אך מומלץ להתכונן גם לאפשרות של הזדקקות לטיפול רפואי או אובדן המטען שלך במהלכה. ביטוח נסיעות לחו"ל יעזור לך להימנע מהוצאות גדולות ולחסוך סכומי עתק ועגמת נפש.

מהו ביטוח נסיעות לחו"ל ומה הוא כולל?

ביטוח נסיעות לחו"ל מורכב ממספר רבדים. הפרק המשמעותי יותר הוא הביטוח הרפואי, שנועד לכסות קשת רחבה של אירועים: הוצאות טיפול נמרץ, הוצאות עבור פינוי לבית חולים במקרה של תאונה, הוצאות אשפוז, פינוי לארץ באמצעות אמבולנס או מטוס (במקרים בהם לא ניתן להעניק טיפול רפואי הולם במדינה בה שוהה המבוטח) עלויות רכישת תרופות, ייעוץ רפואי וטיפולי חירום בשיניים.

הפרק השני של ביטוח הנסיעות הוא ביטוח המטען. ביטוח זה מכסה אובדן או גניבה של המטען, כולו או חלקו.

קיימים מספר כיסויים נוספים ובהם כיסוי הוצאות איתור וחילוץ. חלק זה של הביטוח רלוונטי בעיקר למטיילים ולתרמילאים שמסלול הטיול שלהם חוצה אזורים נידחים, ג'ונגלים או שטחים הרריים עם דרכי גישה בעייתיות. כמו כן, ניתן לרכוש כיסוי לספורט אתגרי (רפטינג, טיפוס הרים, צלילה וכדומה) כיסוי לחילוץ מפרעות המתרחשות בארץ הטיול וטיסות חירום.

במקרה של מחלה או תאונה שאירעו בחו"ל, עלולים הנוסעים להיקלע למצב בו עליהם להזדקק לחילוץ, אשפוז בבית חולים, קבלת טיפולים, ניתוחים ותרופות יקרי ערך שעלותם יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי דולרים. אם מדובר במדינה שבה שירותי הרפואה אינם מן המתקדמים, יש צורך בפינוי אווירי לישראל שעלותו גבוהה מאוד.

בטחו את עצמכם עכשיו:

באמצעות הטלפון לסוכנות ביטוח "רפאלי ביטוחים" – 02-5377177

או באמצעות רכישה ישירה דרך האתר. הקליקו >

"רפאלי ביטוחים" באמצעות חברת PassportCard מציעים:

• כרטיס מגנטי - במקום לשלם על השירות הרפואי בחו"ל מכספך, הכרטיס המגנטי ישלם זאת עבורך.
• פטור מהשתתפויות עצמיות (לשירותים רפואיים שנצרכים באמצעות הכרטיס).
• הטסה רפואית לישראל בליווי של צוות וציוד רפואי.
• גבול אחריות גבוה במיוחד – 1,000,000$.
• פינוי אווירי ממקום האירוע.
• כיסוי גם במקרה של רעידת אדמה.
• מוקד חירום וסיוע למבוטח ולבני משפחתו – 24 שעות ביממה.
• מוקד טלפוני לתמיכה פסיכולוגית במקרה חירום – 24 שעות ביממה.
• חדר רופאים ישראלים טלפוני – 24 שעות ביממה.

בנוסף, תוכנית ביטוח נסיעות לחו"ל מאפשרת לנו לתת מענה לכל מטרות הנסיעה, תוך התאמה אישית של הרחבות בתוספת תשלום:

• טיולי תרמילאות.
• ספורט אתגרי.
• סקי.
• כיסוי ייחודי להריון וטיפול בפג.
• החמרה של מצב רפואי קיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר