דיווח: הרב יאשיהו פינטו צפוי לחתום תוך ימים על עסקת טיעון

לפי הדיווח ב"הארץ", הרב יאשיהו פינטו עשוי לחתום תוך ימים על עסקת טיעון במסגרתה ישמש כעד מדינה נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב. לפני כחודשיים גילה הרב בראיון שהעניק לשבועון חרדי כי החליט להעביר את המידע על ארביב לרשויות לאחר התייעצות בגדולי הדור (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: שובה ישראל)

מנהיד קהילת "שובה ישראל", האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, צפוי לחתום עד סוף השבוע על עסקת הטיעון שגובשה עמו, ובמסגרתה הוא ישמש כעד מדינה כנגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר מנשה ארביב, כך מדווח הערב (שלישי) גידי וייץ ב"הארץ".

לפי הדיווח, משרד המשפטים היה אמור להודיע בימים האחרונים על עסקת הטיעון מול הרב פינטו, אולם הדבר נמנע בשל אי העברת ההסכם החתום לידי המשרד. בחודשים האחרונים, גוייס עורך הדין האמריקני אלן דרשוביץ לייצוגו של הרב פינטו.

לפי המתווה שגובש ועליו - לפי "הארץ" - צפוי הרב פינטו לחתום עד סוף השבוע, הרב פינטו יודה במתן שוחד למפקד יאח"ה כיום תנ"צ אפרים ברכה, ישמש כעד מדינה נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב והשופט יכריע האם להטיל על הרב עונש מאסר, עד 12 חודשים, כאשר ייתכן והשופט יחליט שלא לכלוא את הרב.

(שובה ישראל)
ניצב בדימוס מנשה ארביב (צילום ארכיון: פלאש 90)

בראיון נדיר שהעניק לפני כחודשיים ל"בקהילה" התייחס הרב פינטו לפרשה ואמר: "מתחילת החקירה עמדנו להגן עליו (מנשה ארביב, ק.ר) במסירות נפש. סבלנו ייסורים קשים בגלל שהתעקשנו להגן עליו בכל התשאולים שעברנו. לצערנו, ההתעקשות שלנו להגן עליו התפרשה על ידי אנשים מסוימים שלא כהלכה. הוא חשב כנראה, כי הותרה הרצועה להתעולל עלילות ברשע, כי הרי מצידנו אנחנו נמנעים מלדבר סרה עליו, כפי שאנו נמנעים מלדבר סרה על כל יהודי באשר הוא, ולכן אין לו מה להפסיד".

"כאשר התברר לנו", הוסיף האדמו"ר "כי נעשו מעשים חמורים וקשים במטרה לגרום לחילול שם שמים מתוך מחשבה כי אנחנו נמשיך להגן עליו ולא לגלות את מה שידוע לנו אודותיו, הקדמנו לומר את האמת כפי שהיא, שממילא הייתה מתגלית בעתיד, במסגרת התפתחות המאורעות. עשינו זאת לאחר התייעצות עם גדולי הדור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר