עכשיו זה סופי: הרב יאשיהו פינטו חתם על עסקת טיעון

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, חתם על עסקת טיעון במסגרתה יהפוך לעד מדינה נגד ניצב (בדימוס) מנשה ארביב. סוכם כי ביהמ"ש יכריע האם להטיל על הרב מאסר בפועל (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו (צילום: שלומי כהן)

מנהיג קהילת "שובה ישראל", האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, חתם הלילה (רביעי) על עסקת טיעון במסגרתה יהפוך לעד מדינה נגד ניצב (בדימוס) מנשה ארביב.

לאחר עיכוב הועברה חתימתו של הרב פינטו על עסקת הטיעון לפרקליטות.

במסגרת העסקה, הרב פינטו יודה במתן שוחד בפרשת אפרים ברכה וכן בניסיון למתן שוחד ובשיבוש מהלכי חקירה.

מנגד, הפרקליטות תבקש להטיל על הרב שנת מאסר בפועל כאשר צוות ההגנה של הרב ינסה לשכנע את בית המשפט שלא להטיל על הרב עונש שיכלול מאסר בפועל.

בעקבות החתימה על עסקת הטיעון, מנשה ארביב ייחקר בקרוב באזהרה בחשד לקבלת טובות הנאה. במידה ויוגש נגדו כתב אישום, הרב פינטו צפוי להעיד נגדו גם בבית המשפט.

בראיון נדיר שהעניק לפני כחודשיים ל"בקהילה" התייחס הרב פינטו לפרשה ואמר: "מתחילת החקירה עמדנו להגן עליו (מנשה ארביב, ק.ר) במסירות נפש. סבלנו ייסורים קשים בגלל שהתעקשנו להגן עליו בכל התשאולים שעברנו. לצערנו, ההתעקשות שלנו להגן עליו התפרשה על ידי אנשים מסוימים שלא כהלכה. הוא חשב כנראה, כי הותרה הרצועה להתעולל עלילות ברשע, כי הרי מצידנו אנחנו נמנעים מלדבר סרה עליו, כפי שאנו נמנעים מלדבר סרה על כל יהודי באשר הוא, ולכן אין לו מה להפסיד".

"כאשר התברר לנו", הוסיף האדמו"ר "כי נעשו מעשים חמורים וקשים במטרה לגרום לחילול שם שמים מתוך מחשבה כי אנחנו נמשיך להגן עליו ולא לגלות את מה שידוע לנו אודותיו, הקדמנו לומר את האמת כפי שהיא, שממילא הייתה מתגלית בעתיד, במסגרת התפתחות המאורעות. עשינו זאת לאחר התייעצות עם גדולי הדור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר