חיילים חרדים זועמים: הוזמנו לטקס מעורב

חיילים חרדים המשרתים בבסיס 108 של חיל האוויר, קובלים על כך שהוזמנו לטקס סיום תקופה ויום ספורט למרות שאין בו כל הפרדה. חייל: "צה"ל צריך לאסור עלינו להגיע" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

עשרות חיילים משירות חובה יגיעו היום (חמישי) לבסיס חיל האוויר פלמחים כדי להשתתף בטקס סיום תקופה ויום ספורט הכולל שחייה בבריכה ואטרקציות נוספות ובין אותם אלו שהוזמנו נמנים חיילים חרדים.

החיילים החרדים המשרתים בבסיס 108 של חיל האוויר, קבלו על כך שהוזמנו ליום המדובר למרות שאין בו כל הפרדה בין חיילים וחיילות. לדבריהם, "האירוע לא מתאים לחיילים חרדים".

אחד החיילים אמר כי "בהתחלה אמרו לנו שאנחנו חייבים להגיע לאירוע ומי שלא יגיע יישפט, ואחרי שהתעוררה סערה אמרו לנו המפקדים שאנחנו לא חייבים להגיע".

"הגיע הזמן שיבינו בצה"ל שלא צריך להזמין מלכתחילה לאירועים שלא מתאימים לאורח חייהם של החיילים החרדים. מצב שבו מזמינים אותנו למקומות כאלה רק יכול לגרום לאי נעימות ולגרור מחאה מצידנו - החיילים החרדים. למה הם צריכים להגיד לנו שאנחנו לא חייבים להגיע? הם צריכים לאסור עלינו להגיע", אומר החייל.

החייל קובל על כך שלאחר שהם הוזמנו לאירוע והם לא מגיעים מסיבה הקשורה לאמונתם הדתית, נגרם להם מצב לא נעים עם החיילים החילונים.

"ברגע שמבינים ביחידה שאנחנו הוזמנו ואנחנו לא מגיעים אז נוצרת סיטואציה שבה אנחנו מובכים משאר החיילים החילונים שאומרים לעצמם הנה שוב החרדים האלה מדירים חיילות בצה"ל. זה פשוט יוצר מצב לא נעים וזה מתסכל אותנו", הוא אומר.

ביקשנו את תגובת דובר צה"ל אך זו טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר