לונדון: סערה בגלל שלטי הפרדה בין גברים לנשים

שלטי הפרדה בין גברים לנשים שנתלו בשכונת סטמפורד היל בלונדון לצורך הכנסת ספר תורה עוררו סערה לאחר שתושבים חששו כי מדובר בהקצנה דתית חדשה בשכונה (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלטי ההפרדה (צילום: מתוך twitter)

סערה בלונדון: מועצת הקני הורתה בסוף השבוע להסיר את שלטי ההפרדה לנשים שנתלו בשכונת סטמפורד היל, בהן נכתב באותיות בולטות בשפות אנגלית ואידיש כי "הנשים מתבקשות לצעוד אך ורק בצד זה של הכביש".

"זה דבר בלתי מתקבל על הדעת", מחה אחד התושבים כשבמקביל איים תושב נוסף כי ינהג בדיוק הפוך מהנכתב בשלט. "שילוט כזה הוא מטרד אמיתי", דיווח תושב מקוני נוסף.

לאור התלונות החליטה מועצת הקני להורות על הסרתם המיידית של המודעות.

במקביל, ל"כיכר השבת" נודע כי בניגוד לדיווחים בכלי תקשורת בישראל ובאנגליה שדיווחו כי מדובר ביוזמה קיצונית מקומית הרי שהאמת הינה שונה במקצת.

לדברי גורמים בארגון "השומרים" בשכונה מדובר בכרזות שנתלו לקראת אירוע הכנסת ספר תורה לבית כנסת בשכונה, ונועדו על מנת לשמר את ההפרדה בין הגברים לנשים בשעת האירוע, אלא שמסיבות מסוימות השלטים נשארו גם לאחר סיום האירוע מה שגרם לפרשנות מוטעית בקרב חלק מהתושבים שסברו כי מדובר בתקנה חדשה ומחמירה.

קצין המשטרה אנדי ווקר הבהיר כי השוטרים דיווחו למארגני האירוע על הפרשנות המוטעית של העובדים ושבים לשילוט ולכן ביקשו להסירו.

"הגענו איתם להסכמה שבשנה הבאה הכרזות יהיו כתובות רק בשפת האידיש ויוסרו מיד לאחר האירוע", אמר ווקר.

גם בארגון השומרים הסבירו כי היה זה מוטעה מצד המארגנים לתלות את השלטים ללא דברי הסבר והבהרה כי מדובר בהפרדה למטרת המעמד התורני. "אנשים לא הבינו את זה ונתנו לדברים פרשנות מוטעית", אמרו בארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות