ביתר עילית: מאבק בין מד"א לעירייה מסכן חיים

מאבק בין מד"א לעירייה בנוגע לתשלום עבור האמבולנסים ישאיר את התושבים ללא שירותי הצלה. העירייה: "זהו מצב בלתי נסבל". מד"א: "העירייה אשמה, מקווים למצוא פתרון" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: ישראל ברדוגו)

בגלל וויכוח כספי בין ארגון מד"א לעיריית ביתר, חמישים אלף התושבים נמצאים בין הפטיש לסדן ובמקרה חירום בשבת וחג הם עלולים להיתקל בחוסר מענה מסכן חיים, זאת לאחר שבעת האחרונה הפסיקה העירייה את מימון נהג האמבולנס הנכרי שאמור לעבוד בשבת.

ימיה של הבעיה הם כימי העיר. עם ההתאכלסות הראשונה כשמספר התושבים היה נמוך, נאלצה העירייה לממן על חשבונה את שכר הנהגים, בנוסף למימון הקמת ואחזקת התחנה. לפני כחצי שנה, כחלק מתכנית ההבראה ולנוכח הוראות משרד הפנים, נאלצה העירייה להפסיק את הסבסוד למד"א.

בארגון הצלה ביתר שיגרו הודעה ובה נכתב "תושבים יקרים: בעוד ארבעה ימים, מגיעים שני ימי חג ושבת רצופים, וגם אז ככל הנראה לא יהיו שרותי אמבולנס בעיר ביתר המונה למעלה מ 50000 נפש כ"י".

מתנדבי ההצלה ביקשו מאלו החולים והיולדות לשהות במהלך החג בסביבת בית החולים. "אם ידוע לכם על יולדת לפני לידה שיתכן ותצטרך פינוי השבת לביה"ח. או חולה שיש אפשרות שיצטרך פינוי בשבת.אנו ממליצים להם להתארח בשבת בירושלים. או בעיר שיש בה שירותי רפואה דחופה או אמבולנס לפינוי. לצערנו. בעירנו ביתר. לא ינתנו בשבת שירותי פינוי באמבולנס. הזנקת האמבולנס הקרובה מאפרת במקרה הטוב. או מירושלים במקרה היותר גרוע". הוסיפו.

בעירייה מסרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי המצב הקיים בלתי נסבל: "קיים הסדר במקומות אחרים של 'אמבולנס יישובי', במסגרתו העירייה מחזיקה את האמבולנס, וגובה לעצמה את אגרות הפינוי. במקרה כאן העירייה מחזיקה את התחנה, מד"א גובה את האגרות, ועוד דורש שהעירייה תשלם לו גם את שכר הנהגים. אין תקדים לדרישה הזו. אין בידי העירייה תקציב לסבסוד מד"א, גם אחזקת התחנה היא מעל ומעבר".

ממד"א נמסר בתגובה: "גם בסופ"ש האחרון, קיבלו תושבי בית"ר עילית שירות רפואי מלא ע"י כוננים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מהישובים הסמוכים. בתחנת ההזנקה המדוברת בעיר, מד"א מספקת שירותי חירום והצלה 24 שעות במשך 6 ימים בשבוע. ביום שישי החל מהשעה 15:00 ועד יום ראשון בשעה 7:00 בבוקר, העירייה אחראית על מינויו של נהג אמבולנס נוכרי (גוי של שבת). בתקופה האחרונה, עקב קשיים כלכלים הפסיקה העירייה לספק שירות זה, במד"א עומדים בקשר רציף מול העירייה ומקווים כי בימים הקרובים ימצא פיתרון הולם לבעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר