חגיגה ביום הדין

'בית הכרם' סוערת: פיקניק רפורמי במהלך ראש השנה

תושבים בשכונת בית הכרם הירושלמית זועמים על אירוע שתקיים 'התנועה הרפורמית' בשכונה בראש השנה, ובמסגרתו היא מציעה לתושבים פיקניק, שירה ומשחק. חבר מועצה חרדי על התפילות שייערכו במרכז הקהילתי השכונתי: "לא להיות שותפים במימון בכל דרך כזאת או אחרת להפרת עקרון הסטטוס קוו" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פיקניק (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בעוד יהודים רבים יצעדו אל בתי הכנסת הסמוכים לבתיהם במהלך ראש השנה ויום הכיפורים, בשכונת בית הכרם הירושלמית יקיימו פעילים רפורמים אירועים הכוללים שירה, פיקניק ומשחקים. הדבר הצליח לעורר את זעמם של תושבים בשכונה, שפנו לחברי מועצה חרדים בבקשה שינסו לבטל את האירוע.

בהזמנה של התנועה הרפורמית נכתב: "אם גם אתם מרגישים לא ממש בנוח בבית הכנסת, ויחד עם זאת רוצים להעניק תוכן משמעותי לחגי תשרי - יש לנו הצעה מעניינת עבורכם. ראש השנה מציע הזדמנות לשינוי, תיקון, תקווה, התחדשות, ושאיפה לעתיד טוב יותר".

"השנה נקיים לראשונה בבית הכרם, תפילות בראש השנה וביום הכיפורים: מסורת וחידוש, ניגון ופיוט, שירה עברית, הגות לימוד, ותקיעת שופר וקריאת בתורה, שיח למבוגרים ושיתוף ילדים, קידוש וכיבוד".

"התפילות יתקיימו בבית הוועד השייך כאמור למרכז קהילתי בית הכרם. ביום חמישי אחר-הצהרים, יום ב' בראש השנה, יצאו המוזמנים לאמירת 'תשליך' בעין לוז, ולאחריו פיקניק משותף ומשחק בעינות תלם".

ההזמנה שנשלחה לתושבים

בהודעה אלקטרונית ששלח תושב השכונה לחברי המועצה החרדים בצירוף ההזמנה לאירוע, הוא קובל על קיומו במתחם השייך למרכז הקהילתי. "מצורפת הזמנה לכבוד הימים הנוראים וחג ראש השנה ויום הכיפורים (כן, היום הכי מקודש בלוח העברי) בחסות המינהל שלנו והעירייה". כתב.

"בראש השנה תוכלו לנסוע לתשליך. ביום הכיפורים תוכלו להנעים בכלי זמר. נראה אתכם מוציאים הזמנה לסעודה חגיגית ברמדאן... פשוט בושה!!! אני לא דתי, אבל המסורת היא מהות קיומנו!". הוסיף תושב השכונה.

יו"ר ש"ס בירושלים, נתי לסרי, ששיגר מכתב אל יוסי שרעבי הממונה על המינהלים הקהילתיים, אמר ל"כיכר השבת" כי "מיותר לציין שבמידה ומדובר בזרוע עירונית כל שהיא, חובתם לכבד את הסטטוס קוו העירוני ולהיות רגישים בפרט בימים נוראים אלו בהם עם ישראל ואנחנו כולם מחויבים להגביר את האחדות בתוכנו, וכמובן לא להיות שותפים במימון בדרך כזאת או אחרת להפרת עקרונות אלו".

במרכז הקהילתי 'בית הכרם' אמרו ל"כיכר השבת": "אם מישהו בא ומבקש לעשות אירוע אנחנו לא עורכים לו תחקיר. אנחנו סומכים עליו וכך היה הפעם".

תמיר, האחראי על האירוע מטעם התנועה הרפורמית אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני מאוד גאה להיות זה שיציע לתושבים בבית הכרם לגעת ולהתעסק בתכנים יהודיים. בתפילה ודת. יש לזה ערך רב".

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר ביוזמה של המרכז הקהילתי. העיריה אינה אחראית לתכנים ולאופי הפעילות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר