סאגת האמבולנסים בביתר עולה שלב: מנכ"ל העירייה מאיים כי יגיב בצעד חמור נגד מד"א

מנכ"ל עיריית ביתר מאיים כי במידה ומד"א לא תקיים את התחייבויותיה ותספק שירותי אמבולנס בימי ראש השנה הקרבים, העירייה תיטול לידיה את דמי אגרות הפינוי (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אמבולנסים בפעילות סמוך לביתר (צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)

יממה אחרי הפרסום ב"כיכר השבת" כי תושבי העיר החרדית ביתר עילית נמצאים בין הפטיש לסדן בעקבות וויכוח כספי בין ארגון מד"א לעירייה, בשאלה מי ישלם את שכרו של הנכרי שעובד בשבתות וחגים, מנכ"ל העירייה שיגר מכתב למנכ"ל מד"א ובו איום מיידי לפעולה נגד מד"א.

בפתח המכתב כתב המנכ"ל כי על פי חוק מד"א מחוייב להציב אמבולנס עם נהג במשרה מלאה בעיר ביתר. "בהמשך לדין ודברים בעניין הפעלת האמבולנס בביתר עילית, אבקש להבהיר כדלהלן: ביתר עילית, עיר ואם בישראל המונה כ-50,000 תושבים כ"י, זכאית למתן שירותי פינוי רפואי ע"י מד"א, כולל העסקת נהג אמבולנס במשרה מלאה בתשלום, כנהוג בכל מקום אחר בארץ".

"עיריית ביתר עילית, כמו כל רשות מקומית אחרת, איננה אמורה לסבסד את פעילות מד"א", מבהיר המנכ"ל ומוסיף, "המצב הנוכחי, בו מד"א גובה מחד אגרות פינוי מלאות מהתושבים, אך מאידך – מסרב להעניק שירות בתשלום ותובע מהעירייה לממן עבורו את עלויות הפעילות בעיר – הינו בלתי נסבל".

למרות זאת, ולפנים משורת הדין, מסביר מנכ"ל העירייה כי העירייה "הקימה את נקודת מד"א בעיר ומתחזקת אותה על חשבונה, כולל מים חשמל וכו'. כמו"כ, ב-8 השנים האחרונות נושאת העירייה בעלות העסקת הנהגים בחלק ממשמרת שנייה מדי יום (הסדר שנמשך גם כעת)".

"בנוסף, בשמונה השנים האחרונות נשאה העירייה בעלויות העסקת נהג בשבתות וחגים, הסדר בו איננו מסוגלים לעמוד עוד מבחינה חוקית וכלכלית, בפרט כאשר ניתן סבסוד עירוני למד"א - ללא החזר הוצאות הפינוי". הוסיף.

לדברי מנכ"ל העירייה כיום משהעיר גדלה במספר התושבים מד"א מחויב להפעיל שירות רפואי בעיר על חשבונו וזאת בשונה משהיה נהוג עם תחילת ההסדר בין הצדדים. "יובהר: סבסוד העירייה הינו נוהג שהחל מחוסר ברירה, כאשר העיר ביתר עילית הייתה יישוב קטן. כיום, מדובר בעיר גדולה הזכאית לשירות מסודר".

לאור זאת מבהיר המנכ"ל כי באם מד"א לא יחזור בו מהחלטתו, העירייה תנקוט בצעדים חמורים נגדו. "באם מד"א איננה מסכימה ואו אינה מעוניינת להעסיק בביתר נהגי אמבולנס בשכר כולל בשבתות וחגים, תדרוש העירייה להפעיל "אמבולנס יישובי", כלומר – העירייה תיטול על עצמה את כל עלויות הפעלת האמבולנס, אך גם תקבל לצורך מימון הפעלת האמבולנס את דמי אגרות הפינוי".

עם ההתאכלסות הראשונה כשמספר התושבים היה נמוך, נאלצה העירייה לממן על חשבונה את שכר הנהגים, בנוסף למימון הקמת ואחזקת התחנה. לפני כחצי שנה, כחלק מתכנית ההבראה ולנוכח הוראות משרד הפנים, נאלצה העירייה להפסיק את הסבסוד למד"א.

בארגון הצלה ביתר שיגרו הודעה ובה נכתב "תושבים יקרים: בעוד ארבעה ימים, מגיעים שני ימי חג ושבת רצופים, וגם אז ככל הנראה לא יהיו שרותי אמבולנס בעיר ביתר המונה למעלה מ 50000 נפש כ"י".

מתנדבי ההצלה ביקשו מאלו החולים והיולדות לשהות במהלך החג בסביבת בית החולים. "אם ידוע לכם על יולדת לפני לידה שיתכן ותצטרך פינוי השבת לביה"ח. או חולה שיש אפשרות שיצטרך פינוי בשבת.אנו ממליצים להם להתארח בשבת בירושלים. או בעיר שיש בה שירותי רפואה דחופה או אמבולנס לפינוי. לצערנו. בעירנו ביתר. לא ינתנו בשבת שירותי פינוי באמבולנס. הזנקת האמבולנס הקרובה מאפרת במקרה הטוב. או מירושלים במקרה היותר גרוע". הוסיפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר