אברך חרדי ישהה בכלא בראש השנה

לפני כשבועיים נעצר אברך חסידי, אב לשניים, ונשלח ל-26 ימי מאסר בעוון עריקות משירות צבאי. בני משפחתו זועמים כי למרות הסיכומים הוא צפוי לשהות בכלא בראש השנה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל - פלאש 90)

לפני שבועיים ימים פשטה המשטרה הצבאית על בית משפחה חרדית, בה שהה באותה עת אברך שנחשב לעריק משירות צבאי.

השוטרים הצבאיים עצרו את האברך והובילו אותו אל תא מעצר בכלא צבאי עד למשפטו. לאחר הסדר אליו הגיע פרקליטו עם הפרקליטות הצבאית הוא נשלח ל-26 ימי מעצר.

בני משפחתו של האברך בן ה-24, נשוי ואב לשניים, קובלים על כך שלמרות שסוכם עם גורמי הצבא על שחרורו לימי ראש השנה, הוא טרם קיבל אישור לכך וכי באם לא יקרה משהו דרמטי עד יום הדין, הוא יאלץ לשהות ביום הקדוש מאחורי סורג ובריח.

פרקליטו של העריק, עו"ד עידן דביר, אמר ל"כיכר השבת" כי מרשו שגה שלא הגיע ללשכת הגיוס כשהוזמן. "מדובר בבחור שהחל במסלול תורתו אמונתו ולאחר ארבע שנים הוא למעשה הבין בתום לב ובטעות שהוא לא צריך להמשיך ולהגיע לחתום על ההסדר בלשכת הגיוס, הנושא הזה התגלה בדיעבד כטעות".

"בהיעדר הסמכתה אחר שהוא קיבל פטור אכן ניכר כי מצבו מבחינת הראיות היה בעייתי במידה מה ולא הייתה הצדקה להפסקת הגעתו למועדים בהם הוא התבקש להגיע לחתום ומכאן נוצרה הבעיה", הוסיף הפרקליט.

הפרקליט קובל על כך שהאברך לא ישוחרר לימי ראש השנה. "אנחנו התנגדנו מראש להצבתו במעצר. הגענו להסדר עם הפרקליטות הצבאית מתוך הבנה כי מדובר בהסדר מקל והסדר שלוקח בחשבון הרבה מאוד נסיבות לקולה אבל יחד עם זאת חלק מההסדר ומה שרצינו להגיע אליו הוא האפשרות שהאברך ישוחרר ממעצר לפחות לתקופת ראש השנה כדי שיהיה עם אשתו ושני ילדיו".

"אנחנו מאוד לא מרוצים מכך שאין הסכמה לשחרור והסכמה שתלויה במשטרה הצבאית שלא נתנה את האישור לשחרורו לחג. אנחנו מלינים על כך ולא מרוצים מהעניין", הוסיף הפרקליט.

לא ניתן היה להשיג את תגובת דובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות