מקורבי הרב יאשיהו פינטו: "הרדיפה אחר הרב - קנאת המשטרה"

חוברת שהופצה בעילום שם מגוללת בפרוטרוט את פרשת "הרב והניצב", במרכזה עומד הרב יאשיהו פינטו: "בכירים במשטרה ובתקשורת קינאו בהצלחת הרב ורקמו עלילה מופרכת" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: שובה ישראל)

למרות עיסקת הטיעון שנחתמה בין הרב יאשיהו פינטו לבין משטרת ישראל, מתברר כי חסידיו ומקורביו מסרבים לסלוח למשטרה שלדבריהם, תפרה לו תיק והעלילה עליו עלילה זדונית, כשהאינטרס הברור הינו לטענתם, רגשות של קנאה כלפי הרב הצעיר והמצליח.

כך טוענים מקורביו בחוברת מיוחדת שהוציא גוף אנונימי, כביכול בשם הוועד להגנה על כבודם של גדולי ישראל, אך ניכר כי מדובר באנשים המזוהים עם הממסד בחצרו של הרב.

כאמור, בחוברת מגוללים העסקנים את כל השתלשלות הפרשה מנקודת מבטו של הרב וכן את מסכת האינטרסים הסבוכים בארה"ב ובישראל, שהובילה לכך תוך הטחת האשמות כבדות בקציני המשטרה.

תחת הכותרת "מדוע המשטרה נטפלת לקהילת שובה ישראל?", המחברים מתארים את הקמתה של אימפריית שובה ישראל על ידי הרב פינטו ומציינים את העובדה שרבים מכל העולם נקשרו לדמותו של הרב.

"הצלחתה האגדית של הקהילה שאבה אל דמותו של הרב מאות דמויות מפתח מתחומי העסקים, הממשל, העיתונות ועולם המשפט" נכתב בחוברת "כולם ביקשו להיות בקרבתו, לקבל את עצתו, לזכות בברכתו. באירועים שערכה הקהילה מפעם לפעם, נראו שרים בכירים, אנשי עסקים ובעלי השפעה, שהפכו לחסידיו של הרב.

"בכירים בקהילייה העסקית היהודית בארץ ובארה"ב החלו לחסות בצל כנפיו של הרב - ואת כולם רתם הרב לפעילות חסד ענפה, בהיקפים של מיליונים, לטובת אלמנות, יתומים ומשפחות ברוכות ילדים, זאת תוך כדי שהישיבה הולכת ומתרחבת, מגדילה את אפיקי השפעתה ואלפי חברים מצטרפים לשורותיה".

עוד נכתב בחוברת: "גם קציני משטרה בכירים ביקשו להתקרב אל הרב ולזכות בקרבתו. ביניהם היו שניים - מנשה ארביב ואפרים ברכה. עוד נגיע אליהם". אלא שלדבריהם, הכוח האדיר וההערצה חוצת המחנות שהופנו אל הרב, היו לצנינים בעיניהם של אנשי השלטון.

"הידיעה כי קצינים בכירים אינם עושים צעד בחייהם מבלי להיוועץ בכבוד הרב שליט"א, הטריפה את דעתם של גורמים במשטרה" נכתב בחוברת, "ההשפעה העצומה שהייתה לישיבה בכל שדרות העם הטרידה חלק מאנשי התקשורת ואליטת השמאל, שנחרדו מהעובדה שמנהיג רוחני בגיל צעיר צבר השפעה וכוח שכאלו.

"ראש אגף החקירות, ניצב יואב סגלוביץ', התבטא בזעם על השפעתו הגדולה מדי לטעמו של רב ספרדי צעיר מהדרום, שחלש על חלקים נרחבים במיוחד במסדרונות השלטון בישראל. במפגשים סגורים במשטרה, שצוטטו לאחר מכן בכלי התקשורת בישראל, הטיח סגלוביץ' בזעם: "אם הייתה בספר החוקים של מדינת ישראל עבירה של 'חדירה למסדרונות השלטון', זו העבירה שעליה הייתי מעמיד את הרב פינטו לדין"".

לדברי עורכי החוברת, "לאחר שהמטרה סומנה, הייתה הדרך קצרה לרקימת עלילה מופרכת".

"כל אזרח במדינת ישראל יודע, שבשנות כהונתו של המפכ"ל הנוכחי ידעה המשטרה אינספור שערוריות וסקנדלים, שהציבו את המשטרה במקום מאוד נמוך ברשימת ארגוני השיטור בעולם" נכתב בחוברת, "מאות פרשיות מביכות נחשפו במשטרה - במגוון תחומי שחיתות מסמרי שיער - כאשר הציבור נחשף רק לחלקם הקטן".

לדבריהם, "מהסיבה הזו נזהר דנינו בכל כוחו שהסיפורים האמיתיים לא ייצאו החוצה, תוך מאמצים עילאיים להכשיר את השרץ בכל מחיר - גם במחיר עשיית עוול נורא לקהילה שרבבות יהודים נמנים עליה. במשך שנה אפשר המפכ"ל לרקום במחשכים את העלילה נגד הרב, תחת הכותרת - 'המסע להצלת משטרת ישראל מחרפה וביזיון'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר