רבה הראשי של בלגיה הרב אברהם גיגי: "אין שינוי בנושא השחיטה"

רבה הראשי של בלגיה, הרב אברהם גיגי, טוען כי אין שינוי בעמדת הממשל בנוגע לשחיטה הכשרה, זאת בניגוד לפרסומים לפיהם, ייתכן והממשל מתכוון לאסור את השחיטה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב גיגי עם ראש ממשלת צרפת מנואל וליס (באדיבות המצלם)

רבה הראשי של בלגיה, ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי, מבהיר הערב (שלישי) כי "אין כל שינוי בעמדת ממשלת בלגיה בנושא השחיטה הכשרה", זאת בניגוד לפרסומים לפיהם, בכוונת הממשל לאסור את השחיטה.

לדבריו, השר לרווחת בעלי החיים בבלגיה, ג'ון וויט, ביקש רק לקדם הצעת חוק לאסור על המוסלמים שחיטה בבתי מטבחיים מאולתרים ללא פיקוח מתאים.

כאמור, הרב גיגי אמר כי הפרסומים השגויים ולפיהם, השר לרווחת בעלי החיים בבלגיה, ג'ון וויט, קורא לאסור בחוק על כל שחיטה ללא הימום הבהמה על ידי מכת חשמל - דבר העומד כמובן בניגוד למצוות השחיטה הכשרה - אינו נכון, וכי מה שביקש השר זה לקדם הצעת חוק ולפיה ייאסר על המוסלמים הנוהגים לשחוט בהמוניהם לקראת חג הקרבן בבתי מטבחיים מאולתרים ללא פיקוח וטרינרי ועם בעיות היגיינה קשות.

השר וויטס אמר כי הנושא עומד על סדר יומה של הממשלה ובאם יאושר צפוי להיכנס לתוקף כבר במהלך השנה הקרובה.

"במקביל", אמר הרב גיגי כי, "הקהילה היהודית ערה לקמפיין של ארגוני צער בעלי חיים שמביעים שוב ושוב את עמדתם נגד שחיטה ללא הימום ואף קיימו הפגנה בלב בריסל בהשתתפות כ 7,000 איש".

לדבריו, "מיד לאחר החגים אפגש יחד עם רבנים העוסקים בעניין השחיטה ונשיא הקונסיסטואר עם שרת החקלאות החדשה, גב' ביאנקה דבאת, המבקשת לשמוע את עמדת היהדות בכל הנוגע לשחיטה ללא הימום. מכל מקום אין כל כוונה לשנות את המצב בבלגיה ואינני רואה כל מקום לדאגה, לפחות במדינה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר