בלעדי ב"כיכר השבת"

ערב יום כיפור: רבי יאשיהו פינטו שובר שתיקה • וידאו‬

ערב יום הכיפורים, בסיומה של שנה לא פשוטה בה חתם על הסדר טיעון עם הפרקליטות תוך הודאה במתן שוחד, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שובר שתיקה בראיון וידאו בלעדי ל'כיכר השבת' בו הוא מתייחס להודאה על השוחד, הטלטלות במשטרה, הימים הקשים שעברו עליו ועל בני משפחתו. וגם: האם וכיצד הוא סולח? (חרדים)

ישי כהן, בולגריה | כיכר השבת |
(צילום: ישי כהן)

שנים לא פשוטות עברו לאחרונה על האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, פרשיות שונות נקשרו בשמו, האשמות הוטחו וטענות הועלו עד אשר בסיומה של השנה הנוכחית, חתם האדמו"ר על הסדר טיעון מול פרקליטות המדינה.

במהלך השנה החולפת, היינו עדים לניצב במשטרה, מנשה ארביב, שפרש בעקבות מידע שהעבירו פרקליטי הרב פינטו שחשף כי קיבל טובות הנאה מהרב ואנשיו, במקביל, התייצב הרב לחקירה באשר להאשמה כי נתן שוחד לאפרים ברכה, תמורת מידע על חקירת משטרה, זאת במקביל להמשך הפעילות התורנית מול קהילת "שובה ישראל".

אמש (רביעי), יצא לפועל "מסע הקודש" השנתי של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לציונו של בעל ה"פלא יועץ" בבולגריה, המסע נערך בצל השנה הקשה שעבר הרב ומשפחתו.

לאחר מעמד הסליחות בציון ה"פלא יועץ" שעורר את ההמונים בתשובה וחיזקם לקראת יום הכיפורים, התיישבנו בחדרו של האדמו"ר בבולגריה, לראיון בלעדי ל"כיכר השבת" בו מדבר הרב לראשונה אל מול מצלמת התקשורת החרדית ומתייחס לפרשיות שנקשרו בשמו, לשנה הקשה שעברה, לבקשת הסליחה וליום הכיפורים.

בפתח השיחה עם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שאלנו האם אנחנו לקראת שנה טובה יותר.

"בעזרת השם, שנה מבורכת, שנה של ברכה, שנה של הצלחה, שנת סייעתא דשמיא גדולה", משיב הרב ומאציל מברכותיו.

"כל שנה היא שנה טובה, צריך לראות את החיים במכלול אחד, כמו שיש תמונה - בתמונה יש צבעים בהירים, צבעים כהים - צבעים פחות כהים, אם יהיה חסר את הצבע הכהה מהתמונה - התמונה לא תראה מושלמת, אבל מתי שיש את כל התמונה, התמונה נראית טוב", מוסיף הרב.

"כך גם החיים", ממשיך הרב בדברי חיזוק, "אסור לבחון כל יום כשלעצמו, צריך להבחין כל יום כשלעצמו בדרך ה' ובעבודת ה' איך אדם מתקדם, אבל לראות את החיים כמכלול צריך לראות את החיים בתקופה של זמן, מחזוריות של החיים של כמה שנים".

רבי יאשיהו פינטו בשיחה עם כתב "כיכר השבת" ישי כהן (צילום: כיכר השבת)

"גם אם יש שנה שנראית קשה, שנה לא נוחה, שנה לא טובה", הוא מתייחס ברמז לשנה שעברה על הרב ומשפחתו, "זה דברים שנראים לעין, אבל כשרואים את הכל כחבילה אחת אז רואים שהכל לטובה והכל לברכה, והכל טוב מאוד, כל מה דעביד רחמנא לטב עביד".

שנה לא פשוטה עברה על מוסדות 'שובה ישראל' בראשות הרה"צ הרב יאשיהו פינטו, שאלנו, האם משהו מהפעילות של הרב או של המוסדות שנפגעו בעקבות כך.

"כמו שאמרנו מקודם, זה דברים שהם במכלול של החיים לאורך זמן, בוודאי שזה זמן שלא היה פשוט ולא היה קל אבל מתי שיש אמונה חזקה בהקב"ה וביטחון גדול אז רואים...

"כמו שאדם הולך בדרך ויש אבן על הדרך, או שהוא יתקל באבן ויפול או שיעלה על האבן וירד יותר רחוק, אז יש לנו אבן בחיים עכשיו, כבר בסיום של האבן, במקום להיתקל באבן וליפול - אנחנו עומדים על האבן ומשתדלים להסתכל יותר רחוק".

כיצד הרב חושב שכל הפרשה הזו תסתיים

"אדם יכול לחשוב מחשבות טובות, עצת השם היא תקום, אנחנו דבר אחד בטוחים ואומרים לכם שזה יסתיים הכי טוב שאפשר, יסתיים בקידוש השם".

משטרת ישראל עוברת בימים אלו את אחת התקופות הקשות בתולדותיה, ניצב אחרי ניצב פורש במבוכה, חשד אחר חשד נגד קצין אחר במשטרה, שאלנו את האדמו"ר הרב פינטו האם זה עונש מן השמיים לחקירות נגדו

"בטוח שהם יעשו את החשבון נפש שלהם, אנחנו לא צריכים לעשות בשבילם את החשבון נפש", משיב הרב פינטו.

הרב מוסיף ומדגיש כי "ודאי שהמשטרה זה חלק מהמדינה, והמדינה מתי שהיא הקימה את המדינה כשבכל מדינה מתוקנת יש משטרה, יש ביטוח לאומי, יש דואר, יש כל מיני רשויות של המדינה, אחת הרשויות של המדינה זה המשטרה".

"ודאי שאדם שמשלם מיסים וחי במדינה אז הוא שותף למשטרה, מתי שהוא שומע דברים חמורים ונוראים במשטרה זה כואב, 'שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך', צריך שהשופטים והשוטרים יעמדו בשערים ויהיו דמות", הוא מדגיש.

תת ניצב אפרים ברכה (צילום: גיל יוחנן - ynet)

"בוודאי שבמשטרה כמכלול יש שם אנשים צדיקים, אנשים טובים, משטרה לא שייכת לאף אחד פרטי, משטרה שייכת לכלל, ובעז"ה כולם יהיו טובים ובוודאי הם יעשו חשבון נפש בערב יום כיפור", מביע הרב את תקוותו.

מישהו מאותם אנשים שהרב אומר שהם רודפים אותו הגיע לבקש סליחה?

"רודפים - אף אחד לא רודף, רודפים זה מילה שנשמעת יותר מדי מפחידה. לבקש סליחה, סליחה כל אחד יכול לבקש עם עצמו בלב, אנחנו לא מחפשים ולא רוצים לשמוע סליחות".

הרב סולח להם?

"בוודאי, התורה הקדושה אומרת שבכל לילה כשאדם ישן הוא צריך להגיד 'הרי אני מוחל וסולח וכו'...', בוודאי שאנחנו משתדלים למחול ולסלוח מבחינה רוחנית", אומר הרב אך מדגיש כי "מבחינה שכלית, עניינים שאדם צריך לדאוג ולשמור על הדברים שצריך לשמור, צריך לדעת איך להתנהג".

בשנים האחרונות, מאז התפוצצה החקירה, הכחישו הרב פינטו ואנשיו את כל טענות המשטרה על מתן שוחד, אך בחודש האחרון, כאמור, חתם הרב על הסדר טיעון עם הפרקליטות.

במסגרת ההסדר, מודה הרב במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה, שאלנו את הרב כיצד זה מסתדר, נראה כי הרב לועג לכתב האישום בו הוא מודה וחושב גם היום כי כלל לא מדובר במתן שוחד.

"נאמר את זה בשתי מילים", אומר הרב פינטו: "נספר סיפור על איזה יהודי שרצה לעזור למישהו, היהודי הזה הלך לרשות של המדינה שהוא גר, שהרשות היא הכי חזקה והכי חשובה בעולם ודיווח, וגם דיווח גם לנציג של אותה מדינה באותה מדינה שהוא עוזר לפולני, עזרה כספית. כך החוק אומר וכך העורכי דינים אומרים שצריך לעשות".

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו וחסידיו, אתמול (צילום: משה כולשטיין)

הרב פינטו מסביר את מתן השוחד לתת ניצב אפרים ברכה ואומר: "אם יש חוק שאומר שגם אם דיווחת לרשות באמריקה וגם אם דיווח בארץ ישראל לרשות ועם כל זה - זה נקרא שוחד אז זה שוחד מעל הטבע, שוחד מעל הטבע אנחנו הראשונים שמודים בו, שוחד עם גנים על טבעיים".

איך הימים האלו עוברים על הרב באופן אישי? אלו ימים לא קלים.

"דוד המלך אומר בתהילים, 'מזמור לדוד בברחו מפני אבשלום בנו', היה לנו שאלה קשה, לא צריך להגיד מזמור, מזמור זה שירה, צריך להגיד קינה לדוד, בכי לדוד שהוא בורח מהבן שלו, אז מה זה ממזור לדוד? אלא יש פה יסוד גדול, מתי שבן אדם בחיים רואה בעיה שכלית שקורית לו - הוא צריך לדאוג, אבל מתי שבן אדם רואה בעיה מעל הטבע שקוראת לו - הוא צריך לשמוח. למה? כי זה מעל הטבע ודברים מעל הטבע בסוף הם נהיים טובים מאוד ושמחים מאוד. ואנחנו אומרים לכבודו, כל הדברים האלה יחלפו וישכחו, לא יהיו קיימים, האמת היא אמת אחת, ובעז"ה יצא מזה קידוש ה' עצום שאין כדוגמתו".

לסיום, שאלנו את האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו איזה מסר הוא מבקש להעביר לציבור ערב יום כיפור.

"עברנו שנה לא פשוטה כלל עם ישראל, העולם השתנה, זה לא העולם שהיה אתמול ולא העולם שהיה לפני שנה. פעם דור זה היה עשרים וחמש שנה, אחר כך הפרופסורים בעולם קמו ואמרו שעשרים וחמש שנה זה הרבה שנים והורידו את זה לעשר שנים, היום אנחנו חושבים ששנה זה כמו דור, העולם רץ מהר, הטכנולוגיה של היום מריצה את החיים מהר מאוד.

"צריך להיות חזקים באמונה, להיות בכל הכוח בביטחון להקב"ה, בשמחה גדולה, הכל יחלוף ויעבור, ובעז"ה נדבק בתורה, נכנס ליום הדין באהבת ה', בהכנעת הלב ובדביקות הלב להקב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר