הרב מיכה הלוי מתלבט: לפרוש או להתמודד לרבנות ירושלים

רבה של פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, טוען ל'כיכר השבת' כי אינו מתכוון להתמודד בבחירות לרבנות ירושלים ומציין כי הוא שוקל לפרוש מתפקידו כדי לשוב לכהן כראש ישיבה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב מיכה הלוי (צילום: Roy Elima/Flash90)

שוקל פרישה: חודשים ספורים אחרי שנכנס לתפקידו, רבה האשכנזי של העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, שוקל לפרוש מתפקידו ומהרבנות הראשית בכלל ולשוב לכהן רק בתפקיד ראש ישיבת "עטרת נחמיה" בשכונת נחלת יצחק בתל אביב לאחר שלדבריו, הוא נכנס לתפקידו באופן מפתיע.

את הדברים הוא אומר ל"כיכר השבת" בעקבות דיווחים שונים על כוונה להריץ את הרב להתמודדות בבחירות לרבנות ירושלים, שמועות אותן הוא מכחיש בכל תוקף.

"נראה מה יהיה. מי אמר שאני אמשיך בכלל ברבנות?", הוא תהה בשיחה עם "כיכר השבת". "אני ממשיך להיות ראש ישיבה ויום אחד בהיר יכול להיות שאני אחליט לחזור להיות ראש ישיבה כפי שהייתי לפני כן".

"אני נשאר בעיר פתח תקווה ולא חסר לי כלום. אני ממש לא מתכוון ללכת לשם ואני לא יודע מה זו השמועה הזו", הוא מבהיר.

"אני לא ראוי לירושלים. תתנו לי עוד כמה שנים בפתח תקווה", הוא אומר. "גם הבחירות לרבנות פתח תקווה הגיעו אלי שישה שבועות לפני הבחירות ואני יותר נותן שיעורים כראש ישיבה".

הרב מסרב לומר מה יקרה במידה ורבני הציונות הדתית יציעו לו להתמודד לתפקיד זמן קצר לפני מועד הבחירות כפי שהיה בפתח תקווה שהוא נכנס למרוץ במפתיע ויש לו מועמד מועדף לתפקיד.

"אני אסביר, הגיעו אלי רבני פתח תקווה לפני הבחירות. התייעצתי ואמרו לי שצריך לעשות זאת. לא באו אלי אנשי ירושלים ואני חושב שירושלים זקוקה לתלמיד חכם גדול כמו רבי אשר וייס, ירושלים צריכה אנשים חכמים ממני".

עורך עיתון 'מרכז העניינים', יצחק נחשוני, מסרב לקבל את דברי הרב ואומר כי הוא נמצא כמועמד אפשרי במידה והמועמד המוביל כיום, הרב אריה שטרן, לא יוכל להתמודד לבסוף.

"בציבור הדתי לאומי חוששים מפסילתו של הרב אריה שטרן, ברגע האחרון, בשל העובדה שתעודת הכושר שלו אינה ברת תוקף, וכדי להאריך אותה צריכה מועצת הרבנות להתכנס. למרות ההכחשות מכינים שם אלטרנטיבות, כולם שמות שצריכים להיות מקובלים על הרב חיים דרוקמן, שעומד גם מאחורי המועמדות של הרב שטרן", אומר נחשוני.

"בין השמות הללו קיים גם אחד שעשוי להיות מקובל גם על החרדים - הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה", מוסיף נחשוני, "הרב הלוי שימש בעבר ר"מ בישיבתו של הרב חיים דרוקמן, ובתקופה שהוא מכהן כרב העיר פתח תקוה, יצר יחסי אמון מיוחדים עם הציבור החרדי".

נחשוני מוסיף ואומר כי "הרב הלוי עצמו מעדיף להישאר כרבה של פתח תקוה, אך גם בעבר, כאשר דובר בו להתמודד על כהונת הרב הראשי לפתח תקוה, התרצה רק ברגע האחרון כאשר בחירתו הייתה מובטחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות