לקראת סוכות

מעוניין בתקציב מהעירייה? עליך להזמין את ראש העיר

ישיבות, קהילות וחסידויות רבות בעיר בני ברק עורכות במהלך חג הסוכות את המעמד המסורתי של שמחת בית השואבה ומנהג הקפות שניות במוצאי החג וזוכים למימון חלקי ממחלקת התרבות בעירייה. השנה, הם נדרשים להתקשר להזמין את בכירי העירייה לאירוע שזוכה לקבל תקציב מהעירייה (חרדים, בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט (צילום: שוקי לרר)

ישיבות, קהילות וחסידויות רבות בבני ברק מקיימים במהלך ימי חול המועד סוכות את המעמד המסורתי של שמחת בית השואבה כמו גם קיום מנהג ההקפות השניות בהם משתתפים אלפים ורבבות מתושבי העיר.

רובם אף זוכים בדרך כלל למימון, לפחות חלקי, מהעירייה והעומד בראשה זאת כחלק מפעילויות התרבות המגיעות לציבור שומרי התורה המתגוררים בעיר התורה והחסידות.

השנה לראשונה מציגה העירייה תנאי מיוחד לקבלת אותו מימון כאשר הדבר תלוי בהזמנתם של ראש העיר ובכירי העירייה למעמדי שמחת בית השואבה.

במנשר מיוחד שנשלח ע"י מחלקת התרבות אל גבאי הקהילות המבקשים עזרה וסיוע כספי במימון החגיגות נכתב כחלק מהפרטים החשובים כי "יש להתקשר להזמין לשמחת בית השואבה/הקפות שניות", וכאן מפורטת רשימה: "ראש העירייה חנוך זייברט, מ"מ ראש העיר אברהם רובינשטיין, מנהל לשכת ראש העיר ישראל דרנגר, מנהל מחלקת תרבות יעקב רוזן, יועץ ראש העיר לענייני רווחה ונוער יוסף גרליץ".

לדברי אחד מגבאי הקהילות מדובר בדרישה חדשה שלא הייתה מחויבת המציאות בשנים עברו. "לא אמור להיות כל קשר בין המוזמנים לאירוע לבין מימונו ע"י העירייה", הם טוענים.

לדבריהם: "מדובר באירועים עבור התושבים ואם יש דרישה מהציבור הרי שהעירייה חייבת להשתתף תקציבית גם אם איש כזה או אחר מהבכירים איננו מוזמן לאירוע".

"סוף כל סוף יכולים תושבי העיר ליהנות מפעילויות של תרבות פנאי וגם את זה מנסים להקשות עליהם ולהתנות בהתניות משונות", תוהים הנציגים.

דובר העירייה אברהם טננבוים אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי זה לא דבר חדש וזה היה גם בשנה שעברה ומבהיר כי אף אחד לא מחייב אף אחד.

"היהודים שמוזכרים ברשימה עסוקים יומם ולילה", הוא מוסיף, "המטרה היא שאנשים ידעו, היו כאלו שקיבלו ולא עשו כלום, המטרה להוכיח שיראו שהאירועים האלו יתקיימו, בודדים לצערי גורמים לזה. מי שכתב את זה יכול להיות שטעה בניסוח אבל אף אחד לא מתכוון להכריח אף אחד להזמין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות