מרגי: אמליץ לתמוך ברב עמאר לרבה של ירושלים

חבר הכנסת יעקב מרגי התייחס בשיחה ל"כיכר השבת" להתמודדות הרב שלמה משה עמאר לתפקיד הרב הראשי לירושלים ואמר כי ימליץ למועצת חכמי התורה לתמוך בו (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |

הקרב על רבנות ירושלים: ח"כ יעקב מרגי, מבכירי חברי הכנסת של ש"ס ששימש בעבר כשר הדתות, יוצא בתמיכה גלויה בראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר לתפקיד רבה הראשי הספרדי של ירושלים.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר מרגי כי מדובר ב"יום בשורה לעיר ירושלים ולעולם התורה ועולם הרבנות, זה יחזק את עולם הרבנות שחטף הרבה מכות בשנתיים האחרונות".

מרגי הצהיר כי: "אם מועצת חכמי התורה תשאל אותי אני אמליץ לה לתמוך בראשל"צ הגאון הרב עמאר לרבנות ירושלים, ולגמור עם הסאגה הזו של ש"ס - הרב עמאר'".

מרגי הוסיף ואמר ל"כיכר השבת" כי: "אנחנו צריכים להודות להקב"ה שיש לנו מצב כזה ששר הדתות מ'הבית היהודי' וראש העיר ניר ברקת - שלא מחוייב לנו שום דבר, מאמצים מתוך שני רבנים - רב אחד חרדי. ניר ברקת ונפתלי בנט יכלו, בגוף הבוחר הנוכחי, להביא לבחירה של שני רבנים מהציונות הדתית, זה היה עובר והשמיים לא היו נופלים, צריכים להודות להקב"ה שלמרות זאת, שאין לנו שליטה בגוף הבוחר, אנחנו זוכים לתמיכה ברב כמו הראשל"צ הרב עמאר".

מוקדם יותר ברך יו"ר סיעת ש"ס בירושלים נתי לסרי את החלטת הרב עמאר ותמיכת ניר ברקת במועמדותו ואמר ל"כיכר השבת" כי "זכות גדולה לירושלים ותושביה שגאוני הדור שוב נושאים על כתפיהם את עול הציבור למען הכלל, אנשי חיל יראי אלוקים".

באשר לתמיכת ברקת ברב עמאר והעבודה למענו, אמר לסרי: "ברכת חזק וברוך לראש העיר ניר ברקת, שפעל ופועל ללא לאות בנחישות רבה לאחדות ולהנעת התהליך". "אני מאחל לכולנו שבעזרת השם נשלים את המשימה בהצלחה ובברכת שהחיינו והגענו לזמן הזה" הוסיף.

יצוין כי יו"ר ש"ס אריה דרעי טרם קיבל החלטה במי לתמוך בבחירות לרבנות בירושלים, וזה בשל אי החלטתו של חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף האם בכוונתו להגיש מועמדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות