בשורה: הועברו משכורות של חמישה חודשים לאברכי עטרת שלמה

לאחר חמישה חודשים בהם לא הועברו המלגות לאברכי רשת הכוללים "עטרת שלמה", תרומת ענק של מספר נגידים אפשרה להעביר השכר לאברכים: "עכשיו אפשר להיכנס לחג" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשורה טובה: בימים האחרונים לקראת חג הסוכות, קיבלו אלפי אברכים הלומדים ברשת הכוללים "עטרת שלמה" בראשות הגרש"ב סורוצקין את תשלום המלגות על חמשת החודשים האחרונים.

בשנה האחרונה סבלה הרשת כמו מרבית המוסדות והכוללים בעולם התורה ממצוקה תקציבית גדולה, זאת הן על רקע הקיצוצים הכלכליים בתקציבי המוסדות בשל גזירות הממשלה והן בשל המיתון העולמי המקשה על הגבירים לתרום כפי שנהגו בעבר.

בחודשיים האחרונים עשו ראשי הנהלת רשת עטרת שלמה מאמץ עילאי לגייס את סכומי הכסף החסרים כשגדולי הדור מעודדים אף הם את הנגידים להתגייס למעלה מכפי יכולתם ולתרום את הסכומים החסרים.

ל"כיכר השבת" נודע כי מי שהתגייס באופן מיוחד להשלים את החסר הוא הנגיד שלמה רכניץ מלוס אנגלס ולצידו שני גבירים צעירים שעשו את הונם לאחר שזכו לברכתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. בעקבות כך, חולקו היום (שני) המשכורות למרבית האברכים ובכך נסגר כאמור "חוב" של 5 חודשים.

בשיחה עם כיכר השבת אומר אחד האברכים כי בזכות תשלום המלגות יכולים הוא ובני משפחתו להיכנס לחג כשהם רגועים ושלווים. "זה לא פשוט לשרוד תקופה כזאת ארוכה ללא המשכורת החודשית. יש אברכים שנכנסו ל"גלגול" הלוואות בשל המצוקה, היינו מודאגים מאוד איך נכסה את הוצאות החג ובהם רכישת ארבע מינים מהודרים אולם כעת הכל בסיעתא דשמיא הסתדר והעניינים שבו למסלולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות