250 מטפלות חרדיות עדיין לא קבלו את המשכורת

מאות מטפלות העובדות מטעם עיריית ירושלים, לא קבלו את משכורת החודש האחרון, משכורת אותה נהוג להקדים לפני חג הסוכות. מטפלת: "אין לי כסף לעשות קניות לחג" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה: נתי שוחט, פלאש 90)

אל המרכולים והחנויות נוהרים כולם בכדי לערוך את הקניות לחג הסוכות אך ישנם מאתיים וחמישים מטפלות חרדיות, העובדות מטעם עיריית ירושלים, הטוענות כי הן לא יכולו לעשות זאת משום שהמשכורת שלהם לא תתקבל קודם החג. זאת למרות שמידי חג מקדימה העירייה את מועד קבלת המשכורת. הפעם לא רק שהמשכורת לא תתקבל לפני המועד ייתכן שהיא תתקבל אחר המועד.

לא מעט מקומות תעסוקה נוהגים להקדים את משכורתם של העובדים לפני החגים בשל ההוצאות הכספיות העולות באופן משמעותי לפני החגים ועם קבלת המשכורת יוכלו העובדים לערוך את הקניות באופן מסודר וללא צורך בקבלת הלוואות מהבנק.

בעיריית ירושלים נהגו לעשות בשנים עברו ואותן מטפלות היו מקבלות את המשכורת כמה ימים לפני החג, אלא שהפעם, כך טוענות המטפלות, העירייה לא הגישה את הטפסים בזמן למשרד הכלכלה - הגורם המשלם למטפלות, ובשל כך התשלום לא יגיע לפני הזמן.

סיגלית עשור נציגת המטפלות קבלה על כך בשיחה עם "כיכר השבת": "בדרך כלל אנחנו מקבלות את הכסף כמה ימים לפני החג גם אם מועד המשכורת הקבוע יוצא אחרי או בתוך החג. אך הפעם עדיין לא קיבלנו את המשכורת. קיבלנו הודעה ממשרד הכלכלה שאנחנו לא נקבל את המשכורת לפני הזמן משום שהעירייה הגישה את הבקשה מאוחר מידי".

"הם טוענים שהפרוצדורה רחוקה מסיום וכי צריכים כמה אנשים בעירייה לחתום על כמה מסמכים ולכן אין שום סיכוי שהמשכורת ייכנסו בזמן והמשכורות ייכנסו רק אחרי החג שזה אומר אפילו אחרי המועד הקבוע שזה ה-10 לחודש. דיברתי עם בכירה במשרד הכלכלה והיא אמרה לי 'סיגלית תקשיבי, המשכורות לא ייכנסו היום אלא רק אחרי החג וזאת משום שהטפסים של העירייה הגיעו מאוחר'". היא הוסיפה למתוח ביקורת.

סיגלית אומרת בצער כי "למטפלות רבות לא יהיה איך לערוך קניות לחג. כל הצוות בעירייה מקבלים משכורת בזמן ולא אכפת להם מאיתנו. אנחנו לא נוכל להיכנס לחג כמוהם. המטפלות לא יכולו לקנות אוכל לחג. לא יעזור לנו לקבל את המשכורת אחרי החג".

יו"ר ש"ס בירושלים, נתי לסרי, המטפל בסיפור, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "הדאגה למטפלות למשכורת לפני החג הם דבר שמתבקש. אין ספק שזעקת קומץ ווטרינריים במקרה דומה הייתה מביאה לצערי לפתרון מהיר יותר".

ביקשנו את תגובת עיריית ירושלים אך זו טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר