קרב רב

גורמים באגודת ישראל: יש להתאחד סביב הרמ"ח לאו

בעוד הדתיים מתאחדים סביב מועמדות הרב אריה שטרן לרבה האשכנזי של ירושלים, דווקא הציבור החרדי, בעל הסיכויים הפחותים לנצח, מתפצל בין שני מועמדים - הרב משה חיים לאו והרב אליהו שלזינגר. גורמים באגודת ישראל קוראים כי על הציבור החרדי להתאחד סביב מועמדות הרב לאו ומסבירים מדוע (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב משה חיים לאו (צילום: כיכר השבת)

המרוץ לרבנות ירושלים: בעוד במחנה הציוני דתי מנסים לשמור לפחות על מראית עין של אחדות השורות הרי שדווקא בציבור החרדי מדובר כעת על ריצתם של שני מועמדים, זה נגד זה.

האחד הינו הרב אליהו שלזינגר רבה של גילה הזוכה לתמיכת הממסד של "דגל התורה", תוך הסתייגות כי עדיין לא נשמעה עמדתם ותמיכתם של גדולי הדור במועמדותו.

במקביל אליו המועמד הנוסף הינו הרב משה חיים לאו בנו של הגאון רבי ישראל מאיר לאו רבה של תל-אביב יפו הזוכה לתמיכה חוצת מגזרים כאשר הוא מחזיק באמתחתו את חתימותיהם של גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה החסידית וביניהם האדמו"רים מגור, בעלזא, ויז'ניץ וצאנז, וכן מספר ראשי ישיבות חברי המועצת הליטאית התומכים במועמדותו.

הסכנה הגדולה הינה כאמור הפיצול במחנה החרדי פנימה שעלול להביא בסופו של דבר לבחירת רב ראשי ציוני דתי.

בעקבות כך יוצאים הבוקר (שני) בכירים בתנועת "אגודת ישראל" בקריאה חד משמעית לעמיתיהם בתנועת דגל התורה להתאחד סביב מועמדותו של הרב לאו.

"חייבים שתהיה אחדות במחנה החרדי", אומרים הגורמים בשיחה עם "כיכר השבת" ומוסיפים: "הרי גם כך הסיכויים אינם רבים, אך לנסות צריך עם המועמד המוביל, המועמד שיכול להביא קולות גם מקרב חברי הגוף הבוחר המסורתיים".

לדברי הגורמים, הם מבינים את הקושי של גורמים בתנועה הליטאית לחוש כי הם נגררים כביכול אחרי החלטת אגודת ישראל אולם במצב הדברים הנתון כעת הרי שאין ברירה אלא ללכד כוחות ולאחד שורות מאחורי מועמדותו של הרב לאו.

"זה לא הזמן לאינטרסים כאלו ואחרים או למשחקי כבוד", הם מוסיפים, "הציבור החרדי צריך להתלכד סביב מועמד אחד מוביל שעשוי לנצח את המועמד הציוני דתי ועל פי כל הנתונים מדובר ברב לאו".

הגורמים מעריכים כי באם יזכה הרב לאו לתמיכת נציגי הציבור החרדי בגוף הבוחר, קרי: נציגי ש"ס, אגודת ישראל, דגל התורה ובני תורה הרי שבעבודת שטח טובה ניתן להשיג את הניצחון תוך הסתמכות על קולות חלק מהחברים המסורתיים שמשפחת לאו עתירת הקשרים תפעיל עליהם את השפעתה.

"מה שברור הוא שבפיצול לא נצליח ולכן מה שדרוש כעת הוא יצירת האחדות ושיתוף הפעולה כאשר כל הציבור החרדי מתאגד סביב מועמד אחד", הם מוסיפים ורומזים כי מוטב ייעשה אם יתר המועמדים, חסרי הסיכויים, יפרשו מהמרוץ לבל יזיקו לסיכוי החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר