תושבים טוענים:

עובדי תברואה בבני ברק פינוי פחי שמיטה יחד עם זבל רגיל

שערורייה הלכתית בעיר התורה? עובדי מחלקת התברואה פינו פחי שמיטה מיוחדים שהוצבו עבור פסולת שביעית יחד עם אשפה רגילה, כך טוענים תושבים. בעירייה מכחישים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עובדי התברואה בבני ברק מפנים את פחי השמיטה עם הזבל הרגיל (צילום: כיכר השבת)

ברחבי העיר החרדית בני ברק פרוסים פחי שמיטה בהם התושבים אמורים לזרוק פסולת של פירות שביעית. עובדי העירייה העוסקים בתברואה אמורים להעביר את הפסולת למקום מיוחד שהוקם עבור זה. אלא, שתושבים שעברו ברחובות העיר טענו כי עובדי התברואה שאינם יהודים פינו את פחי השמיטה היישר למשאית הזבל.

אחד התושבים טען כי למרות האזהרות כי בפח השמיטה יש זבל, עובד התברואה פינה את הפח למשאית שכאמור אמורה לפנות רק פחי שמיטה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר התושב: "לא ייתכן שבעיר חרדית כמו בני ברק אנחנו נצטרך לחזות במחזה מביש כזה. הרי מצופה היה שהגורמים האחראים בעירייה לא יאשרו זאת ובד בבד יעבירו מסר ברור לאותם עובדים שלא לנקוט במעשים אלו".

"אני התרעתי בפני אותם עובדים אך הם לא הבינו מה אני רוצה מהם" הוא אומר. "אחרי שהבנתי שאני מתריע ללא שזה גורם להם שלא להמשיך במעשה החמור, עזבתי את המקום והם המשיכו לנהוג כך". הוסיף.

גורמים בכירים בעירייה מסרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הפרויקט הייחודי של פח השמיטה הוא כדלהלן: העירייה רכשה פחים בצבע מיוחד עם מתקן מיוחד, והגדילה לעשות כאשר שמו כמה מדבקות גדולות ובולטות לעין על כל פח ופח על מנת שכל התושבים ידען ויזהרו שבפח אשפה זה שמים רק פירות וירקות בקדושת שביעית".

לדבריהם, "העירייה רכשה שרשראות עם מנעול מיוחד שמחזיק אותם אדם אחד בעירייה ושום משאית זבל אינה יכולה להוציא את הפחים בשום צורה שהיא רק כאשר אותו גורם אחראי הולך בצמוד ופותח את פחי האשפה על מנת שיהיה אפשר לפנותם".

ולכן הם קובעים כי "לא יתכן ואין כל צל של ספק כי פינו פחים רגילים באותו משאית של פחי השמיטה. עוד הם מוסיפים כי "יתירה מזאת העירייה על מנת שלא ירקיבו הפירות אחד את השני מפנה העירייה את הפירות שלושה פעמים בשבוע שכל פינוי יהיה של פירות וירקות מאותם 48 שעות שלא הספיקו להירקב".

"לפני הפינוי עובדי העירייה שוטפים את משאית הזבל והם מפנים את פחי השמיטה בליווי הגורם האחראי שפותח פח פח. תכולת המשאית של הפירות והירקות מפונה בחירייה במכולה מיוחדת שאותה מכולה לא מערבים בה שום פינוי נוסף והיא ממתינה עד שירקבו הפירות התהליך כולו מלווה בקפידה יתירה מתוך אחריות לקדשות השביעית על ידי גדולי הרבנים והדיינים בבני ברק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות