עצרת מחאה בפוניבז': "אסור שאי הסכמה תהפוך לאלימות"

מאות תלמידי ישיבת פוניבז' של פלג 'המחבלים' קיימו כנס מחאה כנגד הפגיעה לדבריהם בגאון רבי אשר דויטש במוצאי שמחת תורה. "אסור שחלילה אי הסכמה תהפוך לאלימות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המצלם)

עצרת מחאה התקיימה הערב (שני) בהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק בהשתתפות ראשי הישיבה ומאות מתלמידיה ובוגריה זאת בעקבות פציעתו של הגאון רבי אשר דויטש מרבני הישיבה (פלג המחבלים) שלטענת תלמידיו נגרמה מתקיפה.

הכינוס נפתח באמירת תהילים וסליחות כאשר לפני העמוד ניגש המשגיח הגאון הרב אהרון זאב גוסברד. לאחר אמירת התהילים נשא דברים ראש הישיבה הגר"ש שמואל מרקוביץ שהביע מחאה חריפה על ביזוי כבוד התורה, ואמר כי "בגלל הנפילה יהיה חסר את הנשיאת כפיים בברכת כהנים של ראש הישיבה, ואת היד שכותבת חידושי תורה". הרב מרקוביץ הוסיף כי "זה פגיעה עצומה בכל לומדי התורה".

לאחריו דיבר הגאון הרב יונה זלושנסקי שאמר בדבריו כי "אסור שיהיה זלזול בתלמיד חכם. כל אחד צריך לדעת כי גם אם לא סוברים כמו השני אסור שחלילה הדבר יהפוך לאלימות", עוד הוסיף כי "כשביזוי כבוד התורה מגיע מצד אדם שומר תורה ומצוות אז החילול ה' הוא גדול פי כמה".

האירוע שבשוליו אירעה התקרית (באדיבות המצלם)

לאחריו דיבר המשגיח הגאון רבי אליהו אליעזר דסלר שאמר כי "כשרואים דבר כזה של ביזוי כבוד התורה כל אחד צריך לראות מה הוא יכול לתקן בעצמו כדי שלא יגיע חלילה למצב חמור כזה של ביזוי כבוד התורה".

כזכור, האירוע התרחש במוצאי שמחת תורה כאשר הגר"א דויטש נחבל בידו לאחר שלטענת תלמידיו הותקף על ידי אחד מבחורי הצד השני.

מנגד, בפלג השונאים טענו כי מדובר במהומת סרק זאת לאחר שלדבריהם הרב נפל בשעה שנתקל בחשיכה באופניים שניצבו על המדרכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות