"רב'ה בחיידר שואל ילד קטן 'מה שלומך עציצון?'" • תיעוד

הרב יעקב ונדרולדה מראשי ישיבת גרודנא תקף את היחס לאנשי פלג בני תורה וילדיהם במהלך עצרת בבני ברק: "שמעתי שמחנך אחד אמר לילד קטן בחיידר 'מה שלומך עציצון?'" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, פלאש 90)

בעצרת מחאה שהתקיימה הערב (רביעי) בכיכר דסלר בבני ברק בנוכחות הגאון רבי שמואל אוירבך בעקבות תקיפתו לכאורה של הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', תקפו רבנים המזוהים עם הפלג את הרדיפה לדבריהם של המשתייכים למחנה הגר"ש אוירבך.

מנחה העצרת הרב דוד זיכרמן התייחס לפילוג בציבור הליטאי וזעק בפאתוס: "לא מסיתים ומפלגים קהילות, משפחות ובתי כנסיות בתי מדרשות ישיבות וכוללים, לא זוהי דרכה של תורה, הפסיקו את ההסתה ואת מחול השנאה שהשטן הביא עלינו, ראו לאן זה מגיע".

הרב יעקב ונדרולדה, מראשי ישיבת גרודנא-אשדוד תיאר את מסע הרדיפה הקיים לטענתו כלפי תומכי תנועת בני תורה: "מזה זמן רב שהציבור הקדוש שהתאסף כאן נמצא במצב של רדיפות ושל השפלות מסוגים שונים, כל כך הרבה תלמידי חכמים שהיה להם קביעות להגיד שיעורים בבתי מדרש חשובים הופסקו הדברים בצורה מביישת ומונעים מהם לקבל עלייה לתורה".

"שמעתי לאחרונה עדות מזעזעת מפי אחד שריכז את הטיפול בנושא, שסיפר לי איזה הצקות נוראיות סובלים הילדים בחיידרים, ה' ישמור. איזה נזק יכול להיות לילד קטן שסובל הצקות תמידיות ואיך יכול להיות שלא מגנים עליו".

"מצב כזה של רדיפות לא זכור במשך דורות", בכה הרב ונדרולדה. לסיום תיאר מקרים שלדבריו התרחשו לאחרונה: "יש מחנכים קלי דעת שאינם עומדים בניסיון ולועגים לילד ומתגרים בו. שמעתי לפני כמה ימים שמחנך אחד בהפסקה אומר לילד קטן מה שלומך עציצון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר