"הפגישה הקונסרבטיבית"

אחרי חשיפת 'כיכר השבת': מלחמת הגרסאות נמשכת

לאחר חשיפת "כיכר השבת", על כך שהגר"ש עמאר נפגש עם אהוד בנדל, רב קונסרבטיבי, בכדי לגייס דרכו את תמיכת מר"צ במועמדותו, הרוחות בקרב הציבור החרדי לא נרגעות ומלחמת הגרסאות נמשכת. מקורבי הרב: "הוא לא ידע שמדובר ברשע". בנדל: "לרב נודע לפני הפגישה וגם במהלכה" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר, לורה ורטון ואהוד בנדל (צילום: דף הפייסבוק של ‏‎Ehud Bandel‎‏)

חשיפת "כיכר השבת": מאז חשיפת המערכת אמש (חמישי) כי הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר נפגש בליל הושענא רבא עם עם הרב הקונסרבטיבי אהוד בנדל, ששימש בעבר כנשיא התנועה המסורתית, בכדי לקבל דרכו את תמיכת מר"צ בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לירושלים, הרוחות בציבור החרדי לא נרגעות ומלחמת הגרסאות נמשכת.

חשיפת "כיכר השבת": כעת מותר לגלות: התמיכה הסודית שקיבל הרב עמאר

מקורביו של הגר"ש עמאר ממשיכים הבוקר להכחיש את הטענות שהרב ידע עם מי הוא נפגש. "הרב לא ידע שמדובר ברשע הזה, אם היה יודע הרב לא היה נפגש אתו, גם אנחנו לא ידענו שמדובר בו" אמרו המקורבים.

לדבריהם, "גם בשביל תמיכה בגוף הבוחר לא היינו מסכימים לפגוש אותו ולהכניסו לסוכה הקדושה. הטענות שלו שהרב ידע מי הוא - הן שקריות. דעתו של הרב עמאר נגד הרשעים הללו הייתה ונשארה".

מנגד, אהוד בנדל עצמו מציג תמונה אחרת. לדבריו, הרב ידע היטב עם מי הוא נפגש. לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" וההכחשה של אנשי הגר"ש עמאר אמר בנדל כי "בניגוד למה שנטען בכתבה מפי "לשכת הגר"ש עמאר" ו"מקורביו", הרב ידע בדיוק מי אני כי לורה ורטון הודיעה לו עוד לפני הביקור במי מדובר וכשהצגתי עצמי, גם אני הדגשתי שאני רב קונסרבטיבי".

בכדי להוכיח שדבריו נכונים, טוען בנדל כי "הנושא עלה גם במפורש במהלך הפגישה כשהבהרתי לרב שהסיבה לאי-כינוסה של המועצה הדתית בירושלים היא העובדה שהנציגים האורתודוקסיים סרבו עד עתה לשבת איתי והבעתי תקווה שהדברים ישתנו מעתה".

כזכור, אמש נחשף ב"כיכר השבת" כי במסגרת הפגישות שערך הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר קודם הבחירות לרבנות ירושלים שהסתיימו בניצחונו, הוא נפגש - במטרה לגייס את תמיכת סיעת מרצ - גם עם הרב הקונסרבטיבי אהוד בנדל ששימש בעבר כנשיא התנועה המסורתית.

בעבר, בעת כהונתו כרב הראשי לישראל, ניהל הרב עמאר מאבק עיקש בקונסרבטיבים ואמר כי הם "נלחמים בכל דבר שבקדושה, זה זיוף גדול".

את הפגישה המדוברת קיים הרב עמאר עם בנדל ביום הושענא רבה בחג הסוכות האחרון. הרב הקונסרבטיבי הגיע לפגישה יחד עם חברת המועצה מטעם מרצ בעיר, ד"ר לורה ורטון, החברה בגוף שבחר את הרבנים.

המידע על דבר הפגישה הגיע לידי "כיכר השבת" כבר בחג הסוכות, אך המערכת בחרה שלא לפרסמו בשל הרגישות הרבה והיכולת של כל הצדדים להשתמש בו ולהשפיע על תוצאות הבחירות, בהן ההכרעה הינה של גדולי הדור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר