קרע בהנהגה הרוחנית?

מבוכה: ש"ס ארגנה עצרת, רבני משפחת יוסף החרימו

תנועת ש"ס ערכה אמש "עצרת שנה" לפטירת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, ששודרה בלווין לצד השיעור השבועי של הראשל"צ הגר"י יוסף, אלא ששלושת בניו של מרן - הגאונים רבי אברהם, רבי דוד ורבי משה, החרימו את העצרת • רגע נוסף של מבוכה נרשם כאשר הגר"ש כהן התייחס לסדרת הספרים "ילקוט יוסף" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
"עצרת השנה", אמש (צילום: באדיבות המצלם)

קרע בהנהגה הרוחנית של ש"ס? אמש (מוצאי שבת) קיימה תנועת ש"ס "עצרת שנה" לזכרו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בבית הכנסת "היזדים" בירושלים, עצרת שהועברה בשידור חי באמצעות 'הלוויין'.

במודעות שפורסמו בכל רחבי הארץ התבשר הציבור כי במסגרת "השיעור השבועי" של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, יופיעו כל האחים לבית משפחת יוסף, כאשר היה נראה כי מדובר בעצרת אחדות בין האחים הרבנים, בניו של מרן.

אך אמש התברר גודל המבוכה של ש"ס, כאשר שלושה מבניו של מרן זצ"ל, האחים הגאונים רבי אברהם יוסף, רבי דוד יוסף ורבי משה יוסף, נעדרו מהעצרת שארגנה התנועה.

במת הכבוד שהוכנה לרבנים יוסף אוכלסה ברבנים אחרים, בניסיון לחפות על המבוכה של התנועה הספרדית ולהסתיר את העובדה שבני משפחת יוסף החרימו את העצרת.

האזינו: הגר"ש כהן על ה"ילקוט יוסף"

יצוין כי מלבד רבני משפחת יוסף, גם חברי הכנסת של ש"ס, לא השתתפו בעצרת המרכזית שארגנה התנועה.

בנוסף, כאשר נשיא 'מועצת חכמי התורה', הגאון רבי שלום כהן, נכנס אל העצרת הוא שאל את הסובבים אותו: "איפה כל הבנים? פורסם שהם יבואו".

רגע נוסף של מבוכה נרשם בזמן העצרת, כאשר הגר"ש כהן התייחס לסדרת הספרים "ילקוט יוסף", סדרת הספרים של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, ואמר: "לא ללמוד 'ילקוט', ללמוד עם המקור, עם הכל, ואחר כך ללמוד את ה'ילקוט'".

יצוין כי במשפחת יוסף יש מי שמסביר שהיעדרות הרבנים נבעה בשל שמחת בר המצווה ליצחק יוסף, בנו של רבי משה יוסף, שנערכה בשבת נתניה, בהשתתפות האח הרב אברהם יוסף.

"בימת הכבוד" בעצרת, אמש (צילום: באדיבות המצלם)

בנוסף, מקורביו של הגר"ד יוסף, שבסוף השבוע השתתף בעצרת באשדוד לנעילת בין הזמנים, טוענים כי הרב לא חש בטוב ולכן נבצר ממנו לעצרת לזכר אביו.

גורם בכיר בש"ס אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "התירוצים של 'שמחת בר מצווה' או שלא חשים בטוב, זה תירוץ לתקשורת, אך דבר אחד ברור - ש"ס בבעיה גדולה אם הבנים של מרן מחרימים את העצרת לזכרו".

"אני לא מכיר רב אחד שלא יגיע לשיעור בלוויין גם אם הוא מחתן באותו ערב את הבן שלו", מוסיף הגורם, "צריכים לעשות חשבון נפש, הדבר גורם לנזק ענק לציבור הספרדי ולש"ס בפרט. יש לבנים של מרן הרב כעס על ההנהגה הפוליטית ואלי גם בצדק, צריך לתקן את זה במהירות לפני שיהיה מאוחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר