מכה לאריה דרעי • חשיפה

הרב בעדני: אני מאזין ל'קול ברמה', לא אתן שהוא ייסגר

מנכ"ל תחנת רדיו "קול ברמה", אריאל דרעי, נכנס בצהריים למעונו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני • "אני מאזין לרדיו קול ברמה, אסור לסגור שיעורי תורה,, אמר הגר"ש בעדני והוסיף: "אם היה משהו לא בסדר - לתקן. אמרתי לדרעי שאני לא אתן שהרדיו ייסגר, בכל מחיר" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן עם הגר"ש בעדני (צילום ארכיון: יעקב כהן)

הקרע בציבור הספרדי • חשיפה: מנהלי תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה" נפגשו בצהריים (שלישי) עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, שהודיע כי יחל לשמש כרבה של תחנת הרדיו.

ל"כיכר השבת" נודע כי מנכ"ל תחנת "קול ברמה" אריאל דרעי הגיע בצהריים לפגישה אצל חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני כשהוא מלווה עם הרב אופיר מלכה, ששימש כחלק מצוות רבני התחנה וכן עם חבר-הכנסת יואב בן צור, ובפגישה סוכם כי הרב מלכה ישמש כרב התחנה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרב בעדני התבטא בצורה ברורה לטובת "קול ברמה" ואמר: "רדיו קול ברמה מרביץ תורה להמונים, אני מאזין לרדיו קול ברמה, אסור לסגור שיעורי תורה".

"אם היה משהו לא בסדר - לתקן", הוסיף הרב בעדני והבהיר: "אמרתי לדרעי שאני לא אתן שהרדיו ייסגר, בכל מחיר".

הגר"ש בעדני עם אריאל דרעי והרב אופיר מלכה, בצהריים (צילום: כיכר השבת)

מדובר במכה ליו"ר ש"ס אריה דרעי שקידש את המלחמה נגד הרדיו, כאשר כעת גם הגר"ש בעדני יוצא בפומבי לטובת התחנה, זאת לאחר התמיכה בתחנה שהשמיעו בין היתר הגאון רבי מאיר מזוז - ראש ישיבת "כסא רחמים", הגאון רבי שלמה משה עמאר - רבה של ירושלים והגאון רבי בניהו שמואלי.

הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה עמאר, יצא להגנת הרדיו ואמר: "אני רוצה לברך את כל מאזיני רדיו 'קול ברמה' שהוא מביא את דבר ה', דברי חכמים ושיחותיהם, הלכותיהם, הלכות חג בחג בחיבה. תבוא עליכם ברכה וחיים. גם כל המאזינים יבורכו ויזכו לעבוד את ה' באגודה אחת, בלבד אחד כאיש אחד".

קודם לכן, ראש ישיבת "כיסא רחמים" הגאון רבי מאיר מזוז, מרבניה של תנועת ש"ס, יצא להגנת תחנת 'קול ברמה' ואמר: "מורי ורבותי, רדיו קול ברמה הוא מיוחד. מיוחד - כי אין בו לשון הרע, אין בוא פגיעה ישירה. הוא נקי מערוצים אחרים, לכל אחד יש חשבונות משלו".

"אסור להוציא לעז על רדיו כזה, שאחרי שנים רבות כל החרדים בישראל, גם כאלה שלא שומרים תורה ומצוות נהנים ממנו. כל אלה שיש להם תלונות - אפשר להסביר, אפשר להגיד דבר, אי אפשר ללחוץ על בן-אדם 'תגיד מה שאני אומר לך', אבל לחרוץ משפט על רדיו שרבבות אנשים נהנים ממנו? אסור לעשות את זה", הוסיף הגר"מ מזוז.

כזכור, גם המקובל הגאון רבי בניהו שמואלי, מבכירי הרבנים הספרדים, בחר לצאת להגנת הרדיו, התראיין ב"קול ברמה" ואמר: "זה המכשיר (קול ברמה. י-כ), שמזכה הכי הרבה את הרבים, הרי מי ייסד אותו? מורינו ורבינו, קול ברמה זה יסודו של מורינו ורבינו, אני הייתי מעורב בזה, אני יודע. מורינו ורבינו עשה את הדבר הזה, הוא כל כך נלחם בשביל 'קול ברמה'".

"זו זכות גדולה לשמוע את הדברים ברדיו קול ברמה, זה זכות גדולה, אנשים טובים עם שיעורי תורה, לחזק את הדבר הזה", הוסיף הרב שמואלי "אם יש איזה הערות, אפשר להעיר כל אדם יכול לעשות ביקרות, זה ביקורת בונה, אבל כללית זה יסודו של מרן, והכל מתנהל לפי מרן, זכות גדולה לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר