געוואלד: המהומות על הקברים חזרו לירושלים

לאחר תקופת רגיעה, אנשי 'אתרא קדישא' שבים לפעול. חמישה מפגינים הפגנו במתחם הבניה שבמשכנות האומה בירושלים, אחד המפגינים נעצר לאחר שסירב לעזוב • צפו (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: זאב צור)

חמישה מפגינים חרדים קיצוניים המשתייכים לארגון 'אתרא קדישא' הפגינו הבוקר (רביעי) במתחם בנייה ברחוב אבא אבן בשכונת משכנות האומה בירושלים, וזאת במחאה על חפירת קברי יהודים הנמצאים במקום לטענתם.

פועלי הבניין הזמינו את כוחות המשטרה שהגיעו למקום לאחר זמן קצר. השוטרים ביקשו מהמפגינים לעזוב את המקום בטענה כי הם מקיימים הפגנה לא חוקית שלא קיבלה את אישור המשטרה וכי הם נכנסו לשטח פרטי.

ארבעה מפגינים נאותו לבקשת המשטרה ועזבו את מתחם הבנייה אך מנגד אדם אחד לא הסכים לעזוב את השטח ומשכך הוא נעצר והובא לתחנת מגרש הרוסים בעיר, שם הוא ייחקר על מעשיו.

מדובר במתחם בנייה השייך למשרד החוץ, שבמהלך בנייתו נתגלתה מערת קבורה. אלו פנו לבית המשפט שופטיו פסקו כי מותר להם לפתוח את המערה. אלו ישבו עם היזמים ומצאו פתרון הלכתי שיגן על החפירות במתחם.

בפני משרד הוצבו שתי תנאים, האחד להגן על המנהרה באמצעות בטון ולהוריד אותה עד לקומת מרתף או לבחור באפשרות השנייה שהיא להרוס את המערה כפי שפסק בית המשפט. לעת עתה כפי הנראה הוחלט להרוס את המערה מימי בית שני - כפי הוראת בית המשפט.

בשיחה עם מפקח העוסק במניעת חילול קברים, הוא אמר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בעבודות שימור הנעשות בכדי להימנע מהריסת המערה בהוראת בית המשפט". לדבריו, "אף אחד לא מתכוון להרוס מערה ובמקום מושקעים כשני מיליון שקלים בעבודות השימור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר