הפילוג הספרדי

באירוע האחדות של ש"ס: מתקפה על הגר"ש עמאר

למרות בקשת ש"ס מאורחים לא להדליף מידע, פרטים מהכנס הסגור של ש"ס הגיעו החוצה: חבר מועצת חכמי התורה תקף את הרב עמאר שלא בשמו וביקש מחברי התנועה לא לשתף פעולה עם עיתונאים במקרה של בעיות מצד אריה דרעי • וגם: החיבוק של אלי ישי ודרעי, הבר המעורב וזה שכן מרוצה (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי חוגג (צילום ארכיון: יעקב כהן)

כנס האחדות בצפת הפך מתקפה נגד הגר"ש עמאר: עשרות חברי המועצות המקומיות של תנועת ש"ס ברחבי הארץ ובראשם חברי הכנסת והיו"ר אריה דרעי הגיעו הצהריים (חמישי) בזה אחר זה אל המלון היוקרתי "כנען" בצפת, לשבת של פינוקים בניסיון לאחד את חברי המפלגה.

בניסיון להסתיר את המתרחש במלון ובכדי למנוע הדלפות מדברי הרבנים וחברי הכנסת, קיבלו רבים מהמשתתפים הודעה לפיה אסור לצלם ולהעביר מידע על המתרחש במלון - החוצה.

למרות הניסיון למנוע זאת, דלפו פרטים מתוך המתרחש במלון. מידע שהגיע ל"כיכר השבת" מצביע על כך שהערב הראשון בסוף השבוע שהיה אמור לאחד את הנציגים החרדים, כלל בתוכו מתקפה של חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף כנגד הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר.

הגר"ד יוסף, תקף את הגר"ש עמאר ללא הזכרת שמו (צילום ארכיון: כיכר השבת)

הגר"ד יוסף לא הזכיר את שמו של הגר"ש עמאר במפורש, אולם לעשרות נציגי ש"ס היה ברור היטב במי מדובר. הרב יוסף אמר כי תנועת ש"ס היא לא תנועה שסוגרת דילים עם הציונות הדתית או נפגשת עם רבנים רפורמים, כאשר למעשה הוא רמז לפגישת הגר"ש עמאר עם הרב הקונסרבטיבי אהוד בנדל והדיל שעשה עם הציונות הדתית בבחירות בירושלים וברבנות הראשית לישראל.

בנוסף, קרא הרב דוד יוסף לנוכחים שלא לפנות אל כלי התקשורת בנוגע לבעיות עם היו"ר אריה דרעי, זאת ככל הנראה בעקבות פרסומים שונים בעיתונות החרדית בתקופה האחרונה כנגד דרעי שהגיעו ממקורות בתוך ש"ס. "אריה דרעי הוא המנהיג, מי שיש לו בעיות יפנה למועצת החכמים, לא לתקשורת" אמר.

משתתפים בחופשה מסרו עוד כי בין אריה דרעי ואלי ישי נרשם במהלך האירוע הערב נתק משמעותי אותו ניסה להפיג חבר הכנסת אמנון כהן, שקם ממקומו וברך את השניים ב'ברכת כהנים'.

כהן חיבק את שניהם לעיני הנוכחים: "זה היה מצחיק אבל הרבה יותר מביך. לא היה נעים, על זה נאמר 'כפאו שד', בדיוק על זה" סיפר אחד הנוכחים.

וויסקי, וודקה, משקאות אנרגיה. החופשה של ש"ס
חלק מהנופשים, הערב

לאחר הסעודה והנאומים שנשאו חברי מועצת חכמי התורה של התנועה, התיישבו דרעי ומקורביו והאזינו להופעה של הזמר משה דוואק. על השולחן הוצבו בקבוקי יין, וויסקי, וודקה ומשקאות אנרגיה.

לדבריו, בין הנושאים המרכזיים שעל בשיחות בחדר האוכל במלון, הייתה המלחמה שקידש אריה דרעי בתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' - זמן קצר לאחר השלום הרשמי שהשיג עם הרב עמאר בבחירות לרבנות.

נוכח באירוע מצביע על רגע נוסף שגרם לו אי נוחות: "ה'בר' של האוכל בערב היה מעורב, גברים ונשים יחד. זה לא דבר שמתאים לציבור החרדי ובוודאי לא למפלגה חרדית שמארגנת ערב כזה, זה היה ממש מביך".

עם זאת, ישגם מי שרואה בסוף השבוע כדבר מאחד: "מעולם לא היה מי שדאג לנו לכזה סוף שבוע. אין-סוף תענוגים, אוכל, יין, שתייה חריפה, ספא, הכל פשוט כיד המלך". לדבריו: "מרגישים פה בעולם אחר, באמת שאפו לדרעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר