מוסדות 'קבר רחל' מוכרים לכם סיפורי בדים

גם העמותות נופלות בשמועות ווטסאפ? עמותת 'מוסדות קבר רחל' שכבר התפרסמה בעבר בגין הזיופים שלה, פרסמה בסוף השבוע האחרון כי מצאו את שעת ההתרחשות של 'נס' שלא היה במציאות, וגילו כי באותה שעה התפללו המקובלים בקבר רחל. אוהד שקד: "איש לא פנה אלי לבקש את שעת הסיפור" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
צילום: כיכר השבת (צילום: כיכר השבת)

במהלך מבצע צוק איתן פרסם פעיל החזרה בתשובה,הרב אוהד שקד, מעשה שכביכול התרחש בסוללת כיפת ברזל. כדלהלן: "טיל יצא מעזה. כיפת ברזל מיוחדת בחישובים המדויקים שלה. אנחנו יודעים איפה הטיל עומד ליפול ברמה של רדיוס של 200 מ'. הטיל הזה עומד לנחות במגדלי עזריאלי, בקריה או על פסי הרכבת. איך שלא נסתכל על זה, מאות יכולים לשלם בחייהם!".

בשבוע שלאחר מכן, נפלו השבועונים החרדיים "משפחה" ו"בקהילה" בסיפור המפוקפק שהתפרסם בעיקר באפליקציית המסרים המידיים "ווטסאפ". כאשר דובר צה"ל וגורמים ביטחוניים נוספים הכחישו את הסיפור, שגם אין לו אחיזה כל שהיא במציאות. הרב אוהד שקד סיפר אז ל"כיכר השבת", כי לא היה בכוונתו לספק אייטמים לתקשורת החרדית... וכי המעשה הגיע מפי תלמידו לשעבר, המשמש כיום בתפקיד פיקודי במערך "כיפת ברזל", אך הוא אינו יכול לאמת את המעשה.

אלא שכעת נראה כי גם עמותות החלו לעשות שימוש בסיפור, שכאמור לא היה במציאות, ואף לא היה יכול להיות.

במהלך סוף השבוע האחרון פרסמה עמותת "מוסדות קבר רחל" בחוברת המיועדת לגרום לציבור להרים תרומה לעמותה, את הסיפור הנ"ל. כאשר בעמותה הגדילו וציינו כי "כששמעו המקובלים ממוסדות קבר רחל את הסיפור המופלא, הם לא התפלאו כלל, הם רק ביקשו לברר את השעה המדויקת שהנס הזה קרה, ואז התברר איך קרה הנס המופלא. כפי שמספר ראש מוסדות קבר רחל המקובל הרב משה מנחם קלוגר שליט"א: פורסם בחדשות שהחמאס מאיים לשגר טילים ארוכי טווח בשעה 9:00 בערב. כינסנו מיד את כל המקובלים שבמוסדותינו, התעטפנו בטליתות, הוצאנו את השופרות, וערכנו את אחד התיקונים המיוחדים לסילוק הדינים מעל עם ישראל, וב"ה נמנע אסון כבד מאוד מעל עם ישראל".

ניסינו לברר אצל הרב אוהד שקד אם אי מי ניסה לברר אצלו את תאריך ושעת "המעשה". הרב שקד סיפר לנו כי איש לא שאל אותו על כך, והא אף בירר אצל תלמידו שסיפר לו את המעשה, שגם מכחיש כי אי מי ניסה לברר אצלו את שעת המעשה.

אלא שנראה כי לעמותה כל הדרכים כשרות על מנת להוציא תרומות מהציבור, גם אם הדבר כולל סיפורים שלא היו ולא נבראו. כך למשל התפרסם באתר "כיכר השבת" לפני מספר חודשים, כי אנשי העמותה זייפו את תמונתו של הגר"ח קנייבסקי, והוסיפו באמצעות עריכה גרפית עלון של העמותה.

בשיחה שקיימנו ב"כיכר השבת" עם רעייתו של קלוגר, שמשמשת במנהלת העמותה (על פי רישומי רשם העמותות במשרד המשפטים), ניסינו להבין האם בעמותה סבורים שהסיפור אמתי, נתקלנו בתגובות לא ענייניות, כשבסופו של דבר אמרה לנו גברת קלוגר כי היא סומכת על הכתב שלה שבדק את הדברים...

בעבר פרסמו גם מספר כלי תקשורת תחקירים על העמותה. מה שגרם לשר הדתות לשעבר, הרב יעקב מרגי, לפרסם הצהרה כי הוא ממליץ לבדוק היטב לאיזה עמותה אתם נותנים את כספכם.

מעמותת 'מוסדות קבר רחל' לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הכתבה, ולכשתתקבל תפורסם.

(כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר