"על גבול השחיתות"

חשיפה: רעיית ח"כ אלעזר שטרן עובדת בארגון 'צהר'

ח"כ אלעזר שטרן, פעל למען 'חוק הגיור' והואשם כי עשה זאת כדי להכשיר את גיורי הר' דוד סתיו • "כיכר השבת" חושף כי רעייתו של ח"כ אלעזר שטרן עובדת בארגון 'שורשים' שנמצא תחת חסות ארגון 'צהר' • ח"כ ליצמן: על וינשטיין לפתוח בבדיקה • ח"כ שטרן: "אני לא רואה בזה שום ניגוד אינטרסים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90, עיבוד כיכר השבת)

חשיפה: המאבק על חוק הגיור נמשך זה חודשים ארוכים, גדולי ישראל והרבנים החרדים טוענים כי החוק שיזם ח"כ אלעזר שטרן מ'התנועה' נועד בכדי לאפשר לר' דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, לגייר.

הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף אף טען זאת במפורש ואמר כי "עושים את זה בשביל רב אחד, יש אחד שקוראים לו הרב דוד סתיו. הוא רוצה לגייר קטינים, הוא רוצה להקל בגיור".

כעת, נודע ל"כיכר השבת" כי רעייתו של ח"כ שטרן, דורית שטרן, עובדת לא פחות מאשר בארגון 'צהר' עצמו.

דורית שטרן, עובדת כמרצה בארגון 'שורשים', ארגון שנמצא תחת חסות צהר. באתר הארגון עליו מתנוססת חותמת של צהר נכתב: "מרכז שורשים הינו מרכז הפועל כחלק מפסיפס השירותים והפעילויות של ארגון רבני "צהר", שורשים פועל לחבר בין החלקים השונים בעם על בסיס השורש היהודי המשותף".

האם מדובר בניגוד עניינים? מצד אחד טוענים הרבנים כי שטרן דואג לר' סתיו, וכעת אנו חושפים שרעייתו עובדת בארגון צהר של הר' סתיו.

בשיחה שקיימנו עם ח"כ אלעזר שטרן הוא מאשר כי רעייתו עובדת בארגון אך טוען כי לא מדובר בניגוד אינטרסים: "חוק הגיור הוא לא צהר. אני גאה בכל מה שאשתי עושה, אני לא רואה בזה שום ניגוד אינטרסים, אני לא משרת את צהר, אני משרת את כל המדינה ואשתי צריכה לעבוד במדינה".

ח"כ יעקב ליצמן הגיב בחריפות לחשיפת "כיכר השבת" ואמר: "מדובר בניגוד עניינים מובהק ונפוטיזם על גבול השחיתות. על היועץ המשפטי לבדוק העניין לעומקו ועל ח"כ שטרן לגלות לציבור אינטרסים אפלים נוספים הקיימים מאחורי חוק הגיור השערורייתי".

(צילומים: פלאש 90, עיבוד כיכר השבת )
הראשל"צ הרב יצחק יוסף, אתמול (צילום: בעריש פילמר)
הגדלה

בכיר במפלגות החרדיות ששוחחנו עמו תקף ואמר: "אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה מר יהודה ויינשטיין לפתוח בחקירה מיידית נגד שטרן בחשד למכירת חוק במדינת ישראל תמורת קבלת שלמונים. במקביל על ראש הממשלה לבטל לאלתר את הצעת המחליטים בעניין הגיור שהתגלה למפרע שהוגשה בחוסר תום לב קיצוני"

בכיר ברבנות הראשית תקף בשיחה עם "כיכר השבת ואמר: "אני קורא לראש הממשלה להחזיר לדיון בממשלה את כל נושא הגיור לאור המידע שנחשף, לא יתכן שממשלת ישראל תקבל החלטה שנובעת מניגוד עניינים מובהק של המציע אותה".

ארגון "צעירי הרבנות הראשית", בו חברים מאות מרבני הציונות הדתית מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מתברר שכבוד הראשל"צ צדק לאורך כל הדרך בחושיו המחודדים שמקדמי החוק מלאים באינטרסים פסולים וחברו לרפורמים ודומיהם, לא לשם שמים, ההון הצליח לחדור גם לשורותיהם ולבלבל את האמת, גיורים לא קונים בכסף".

הרב ברוך אפרתי, יו"ר איגוד רבני 'דרך אמונה', אמר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "בהנחה שהמידע אכן מדויק, אני קורא למשטרת ישראל לפתוח בחקירה כלפי התנהלותו של חבר הכנסת הנוגע בדבר, אשר יזם וקידם בכל כוחו חוק המכוון בעיקרו לטובת רב מסוים, כאשר אותו הרב משלם תשלומים קבועים לאשתו של המחוקק, עבור עבודתה בתחום בירור יהדות מתגיירים".

"התנהלות זו אינה מוסרית בלשון המעטה, והיא פוגעת ביסוד נקיות הכפיים של תהליכי קבלת ההחלטות בסוגיות הרות גורל כגון הגיור. על פי ההלכה יש לבדוק אם יש בה גם היבט פלילי, ולבער את ההתנהלות הפגומה הזו מקרבנו, והיה מחננו קדוש, כי השוחד יעוור וכו"', הוסיף הרב אפרתי.

הרב אפרתי הוסיף ותקף את שטרן: "בשולחן ערוך חו"מ מובא כמה יש להתרחק אפילו מדברים רחוקים הנוגעים לטובות הנאה, ומכאן אנו למדים כמה חמורה התנהלות זו. קיבלנו מחז"ל כי הכל הולך אחר הראשית. על כן אין להתפלא אם מגמות פסולות מעין אלה עומדות בראשית החקיקה הבאה לפגוע במזוזת הקודש של מדינת ישראל- הרבנות הראשית".

חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג מסר בעקבות הפרסום: "אלעזר שטרן מוביל את אחד מהמהלכים המסוכנים לעם היהודי, הוא חצה קווים אדומים במאבקו נגד מסורת ישראל. כנציג הציבור הדתי-לאומי, ראיתי לנכון לפשפש בניקיון כפיו של ח"כ שטרן ולא הופתעתי כלל כאשר התברר לי שיש לח"כ שטרן זיקה עמוקה לארגון צהר שהוא הארגון שפועל להעברת חוק הגיור".

"אני חושב שהמאבק הציבורי על דמותו של העם היהודי חשוב לפחות כמו המאבק על דמותה של ארץ ישראל וגבולות מדינת ישראל, לכן היה חשוב לי למצוא ולחשוף את מניעיו של אלעזר שטרן".

ח"כ יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

"רבני ישראל מכל המגזרים עומדים כאחד מאחורי הרבנות הראשית, לאמצה ולחזקה בעת הזו, להמשיך להוביל את הגיור בישראל על פי ההלכה כהכרעת גדולי הפוסקים ללא שינוי כמלא נימא ח"ו, כפי שבעלי הרפורמה מנסים לחולל", אומר הרב אפרתי ומוסיף כי "יש לצפות גם ממקדמי הרפורמה בגיור, לעצור ולבדוק את ההתנהלות כולה, ולחשוב שוב על תהליך מסוכן זה שסופו כתחילתו".

פנינו לארגון 'צהר' לקבלת תגובה אך אלו הפנו אותנו ל'שורשים'.

דוברת 'שורשים' שלומית גולדין-הלוי מסרה בתגובה: "ח"כ אלעזר שטרן פועל לקידום חוק הגיור למעלה מ-15 שנה הן בצבא והן בחייו הציבוריים. דורית שטרן עובדת בשורשים מזה כשנתיים. מה שמוביל לדעתכם למסקנה שח"כ שטרן פועל במשך 12 שנה רק כדי שבסיומם אשתו תזכה לעבוד בחצי משרה בארגון שרשים.

"מדובר בטענה מגוחכת כנגד מי שפועל מזה 15 שנה למען הגיור רק כדי שאשתו תזכה ל"ג'וב" חלומות של חצי משרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר