סכנת הנת"צ

דמם של 21 הרוגים זועק: "יש לסגור את ציר הדמים"

פטירתו הטרגית של הרב אלכסנדר זלפריינד ז"ל, לאחר שנפגע מאוטובוס בעת שחצה את נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בפתח-תקווה, מעלה שוב את הסכנה העצומה ב"ציר הדמים" • אוריאל בוסו: "לסגור את הציר במיידי" • ח"כ אייכלר: "דמם של 21 הרוגים בציר זועק אלינו מן הנת"צים" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת התאונה, אמש (צילום: דוברות הצלה גוש דן)

פטירתו הטראגית של הרה"ח רבי אלכסנדר זלפריינד ז"ל, תושב פתח תקווה ששימש כמשגיח כשרות, לאחר שנפגע מאוטובוס בעת שחצה את רחוב ז'בוטינסקי בפתח-תקווה, מעלה שוב למודעות את הסכנה העצומה בכביש שכונה "ציר הדמים".

כעת, בעקבות האסון, מתעוררת לה שוב הביקורת העצומה נגד אוזלת היד של הרשויות ונגד החלטת משרד התחבורה להשאיר את נתיב התחבורה הציבורית פתוח למרות הסכנה הגדולה.

ממלא-מקום ראש-העיר פתח תקווה, אוריאל בוסו, אומר ל"כיכר השבת": "לצערי ציר הדמים הזה, כפי שזעקנו, ממשיך לגבות את חייהם של בני אדם. לצערנו הסמכות מופקעת מהעירייה על ידי משרד התחבורה. אנחנו חולקים באופן מוחלט על משרד התחבורה באשר לטיפול בציר הזה".

"אני קורא לשר התחבורה ולכל הצוות המקצועי לסגור את הציר במיידי עד למציאת פתרון", אומר בוסו ומוסיף כי "העירייה ביקשה להקים במקום חמישה גשרים להולכי רגל שיהוו פתרון בטוח יותר. גם אם מדובר היה בעלויות כספיות גבוהות אני חושב שהם הרבה יותר זולים למדינה מאשר הרוגים".

"במדינה מתוקנת אחרת הציר הזה היה נסגר מזמן ואולי אפילו כל רחוב ז'בוטינסקי", הוא קובל. "המכתבים שלנו למשרד התחבורה מדברים בעד עצמם. התרענו על הנעשה ומשום מה אף אחד לא מוכן ללכת אתנו באותה דרישה והתוצאות לצערנו שוב טפחו על פנינו".

מ"מ ראש העיר קורא לראש העיר לסגור את הצומת עד למציאת פתרון: "אני ממליץ לראש העיר באופן שרירותי לסגור את הצומת עד למציאת פתרון וזאת בניגוד להחלטת משרד התחבורה".

"אני רוצה שהם יבואו למשפחות ההרוגים ויסתכלו בעיניים ויגידו 'אנחנו החלטנו שלא לסגור את הכביש' ולקחת אחריות. אם צריך אז שייקחו אחריות אישית במקרה הזה", אומר בוסו.

הבוקר, התקיימה ישיבה אותה ניהל ראש העיר עו"ד איציק ברוורמן יחד עם אוריאל בוסו וגורמי המשטרה. מדובר היה בישיבה שתוכננה עוד קודם להתרחשות התאונה הקטלנית אמש. בישיבה דנו הצדדים בין היתר גם בנושא של סגירת הצומת.

ח"כ ישראל אייכלר התייחס גם הוא לאסון הנורא ואומר כי "בשנה האחרונה יש עליה דרמטית במספר הולכי הרגל הנהרגים בתאונות דרכים. זה שנים שמתריעים נגד מתכנני נתיבי התחבורה הציבורית במרכז ובירושלים שגבו קרבנות דמים בתאונות דרכים".

"השבוע זה קרה שוב בהריגתו של הרב אלכסנדר זלפריינד ז"ל, בתאונות אוטובוס. תמונת השמשה הקדמית המנופצת באוטובוס, מלמדת על המהירות והסכנה הגדולה של נתיבי התחבורה הציבורית במרכז הכביש, הגורם לפגיעות בהולכי רגל בנתצ"ים. דמם של עשרים ואחד הרוגים בציר ז'בוטינסקי זועק אלינו מן הנת"צים", אומר אייכלר.

בעקבות כך פנה אייכלר ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכלכלה הממונה על התחבורה הציבורית וכתב כי "בעקבות המחדל הנמשך ב"ציר המוות" ברח' ז'בוטינסקי בפתח תקוה, אבקש דיון דחוף בוועדה".

"הנה רק היום נספר ההרוג ה-21 בחמש השנים האחרונות. אלכסנדר זלפריינד בן 52 נהרג ע"י אוטובוס", כתב אייכלר והוסיף כי "על-פי נתוני עמותת "אור ירוק" אירעו בציר זה 38 תאונות דרכים שבהן נפגעו 51 בני אדם, בין השנים 2013-2011. בשנה שעברה לבדה אירעו בציר הזה עשר תאונות דרכים שבהן נפגעו 12 בני אדם".

"כדי למנוע תאונות כאלה בעתיד, אבקש לדון בבעיה הכוללת של נת"צים בערים. ריבוי הנתיבים הכפולים לכלי רכב ולתחבורה ציבורית במקביל, יוצרים בלבול בקרב הולכי הרגל והנהגים. הדבר חייב לבוא אל פתרונו ויפה שעה אחת קודם. ענין זה הוא "פיקוח נפש" כפשוטו", הוסיף אייכלר.

דובר עיריית פתח תקווה, חזי חקאק, אומר ל"כיכר השבת" כי "מיקום התאונה שקרתה אתמול אינו בשיקוע בו קרו התאונות הקודמות". באשר לנתיב התחבורה הציבורית עצמו אומר הדובר כי "מדובר בבעיה בסיסית ומשרד התחבורה פועל על מנת לפתור אותה".

בתוך כך, מאות בני אדם ליוו למנוחות את משגיח הכשרות, הרה"ח רבי אלכסנדר זלפריינד ז"ל שנפצע אמש באורח קשה בתאונת דרכים מפגיעת אוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי בעיר.

הרב הראשי לפתח תקווה, הרב מיכה הלוי קרא במהלך ההלוויה לכל מי שבידו שיפעל בנושא משום שחובה לעצור את שפיכות הדמים בציר ז'בוטינסקי.

תגובות משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר