עשרים 'כוללי תורה' נפתחו במדינות חבר העמים

מהפכה חסרת תקדים של עולם התורה במדינות חבר העמים: עשרים 'כוללי תורה' נפתחו השבוע ברבות ממדינות חבר העמים. הרב בן ציון ליפסקר: "יש צימאון ללימוד התורה" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עשרים 'כוללי תורה' נפתחו בערי מפתח ראשוניים בחבר העמים. הכוללים נפתחו במדינות: אוקראינה, רוסיה, לטביה, בלארוס, אוזבקיסטאן, קזאחסטאן אייזרביז'אן ועוד. מדובר בהרחבה חסרת תקדים של עולם התורה במדינות חבר העמים.

כאמור, עשרים 'כוללי תורה' חדשים נפתחו בעשרים ערים שונות במדינות חבר העמים, המיועדים ליהודים מקומיים, שחשקה נפשם בלימוד התורה, אך לא ניתנה להם היכולת עד כה להשקיע בלימוד התורה באופן עקבי ואיכותי.

בברכת ופיקוח הרב הראשי לרוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, הוכנה תוכנית לימודים מסודרת שנערכה על ידי קבוצת תלמידי חכמים ושלוחים בעלי ניסיון בתחום.

על פי התכנית, כל תלמיד נכנס למאגר לומדים גדול וקיבל לידו חוברת לימוד בשתי שפות - רוסית ולשון הקדוש. החומרים חולקו לחמישה נושאים שונים: גמרא, משנה, הלכה, חסידות ופרשת השבוע.

התלמידים יזכו למלגת לימודים גבוהה כאשר בסוף כל חודש נערכים בחינות ידע בנוסף למענק החודשי עבור הלימוד, למצטיינים מובטחים בונוסים מיוחדים מצד הקרן.

הרב בן ציון ליפסקר ממרכז חב"ד 'מאור' בפטרבורג, ומנהל קרן "מרומים חו"ל" העומדת מאחורי היוזמה הברוכה, ונותנת את החסות העיקרית למימון הפרויקט והמלגות למשתתפים, מסביר את מה שעמד מאחורי היוזמה: "כרב קהילה נוכחתי לראות את הצימאון ללימוד התורה הקיים בשטח. מבלי למעט בערכם של כל התוכניות שהיו עד כה, כאן מדובר על משהו שונה - לימוד תורה אמיתי, השקעה רצינית של יהודי בהתעמקות בדף גמרא, משנה והלכות משולחן ערוך וחסידות".

לדבריו, "זאת עליית מדרגה אמיתית ברמת לימוד התורה. והכל באופן קבוע ויום-יומי, מחייב את התלמידים הבאים בקביעות בנפש ללימוד התורה, ונותן חיות חדשה בעשרות קהילות ובתי כנסת".

"המשתתפים קורנים מאושר על הזכות שנתנה להם להיות שותפים במיזם אדיר שישנה את פני הקהילות" כך מסכם מי שעומד בראש הפרויקט והפעלתו, הרב משה וובר, מוותיקי שלוחי חב"ד בעיר דנייפרופטרובסק שבאוקראינה.

הרב וובר, שצבר ניסיון רב בפרויקטים מסוג זה, אמר כי "בשיתוף הקרן והרבנים, זהו רק תחילתו של מהפך שיצבור תאוצה ויעניק לעשרות אלפי יהודים אפשרות ללמוד תורה ולהאדירה".

על עריכת התוכן ובחירת חומרי הלמידה, הופקד הרב עקיבא נימוי, מהעיר ברדיטשוב שבאוקראינה, שידוע בתחום הפצת ועריכת תוכן לימודי עיוני בתורה וחסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר