"מצפים מהאפיפיור והוותיקן לגנות ולא לעמוד מנגד"

הראשון לציון הרב יצחק יוסף נפגש עם שגריר הוותיקן בישראל וביקש ממנו לתרום באמצעות האפיפיור להרגעת הרוחות בירושלים. "אנו לא צריכים לוותר על הריבונות בבירה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הראשל"צ ונשיא בתי הדין הרבניים הגאון רבי יצחק יוסף נפגש הצהריים (שני)בלשכתו עם שגריר הותיקן בישראל ג'וזפה לאצארוטו וביקש ממנו לתרום באמצעות האפיפיור והותיקן להרגעת הרוחות בירושלים ובכלל. הפגישה נערכה בתיווך מנכ"ל הרבנות לשעבר עודד וינר.

"ירושלים היא עיר שניתנה לעם ישראל על ידי הקב"ה לפני אלפי שנים, איננו צריכים לוותר על ריבנותנו בה, אבל יחד עם זאת ישנו הפסוק "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים" ולכן עלינו לאפשר לכל החפצים בכך מכל הדתות להתפלל על פי אמונתם" אמר הראשון לציון. "בראש ובראשונה לנגד עינינו יעמוד הרצון למנוע שפיכות דמים והורדת מפלס המתיחות, הדת מטרתה להביא טוב ושלום לכולם ולא להיפך חלילה".

הרב אמר לשגריר כי הוציא בימים אלו מחדש את הפסק האוסר על יהודים לכלות להר הבית, אך הדגיש כי "האיסור לעלות אין משמעותו ויתור על ריבונותו של עם ישראל על ההר, אלא נובע מקדושתו הרבה והחשיבות שאנחנו כעם מייחסים למקום שהוא ערש הולדתו של עם ישראל".

הגר"י יוסף סיים והבהיר לשגריר כי "איננו יכולים כעם לאפשר מצב בו מתוך הר הבית באצטלה של מלחמה בשם הדת יופעל טרור רצחני כנגד תושבי ישראל, אנו מצפים מהאפיפיור והותיקן להציג קול ברור של גינוי לפעולות האלימות הללו ולא לעמוד מנגד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר