"זעזוע וחרדה"

רבנים ספרדים וליטאים הצטרפו למאבק הקברים במשכנות האומה

"הגיעה אלינו בשורת איוב כי 'עיריית ירושלים' על ידי חברת 'מוריה' הרימו ידם על מערות קבורה קדמונים מימי בית שני ברחוב אבא אבן" • רבנים ספרדים וליטאים מצטרפים למאבק על הקברים בשכונת 'משכנות האומה' בירושלים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מאבק על חילול הקברים: שכונת משכנות האומה בירושלים (צילום: פלאש 90, עיבוד, כיכר השבת)

אל המאבק כנגד חילולי הקברים לכאורה במתחם בנייה השייך למשרד החוץ וממוקם ברחוב אבא אבן בשכונת משכנות האומה בירושלים, מצטרפים היום (שלישי) כמה רבנים מהפלג הליטאי והספרדי. אלו טוענים כי במתחם ישנם קברים ולכן חל איסור חמור לבנות שם.

במכתב תחת הכותרת "זעקה גדולה" המתפרסם הבוקר בעיתונות החרדית, נכתב "בזעזוע וחרדה הגיעו אלינו בשורת איוב כי "עיריית ירושלים על ידי חברת מוריה הרימו ידיים על מערות קבורה קדמונים מימי בית שני, ברחוב אבא אבן 16 בירושלים".

הרבנים טוענים כי "לפי טענתם הם (האחראים על המקום - צ"ג) רוצים להעבירם ממקומם". הרבנים מתייחסים למכתב שפורסם בשבוע שעבר על ידי בית הדין של 'העדה החרדית' בעיתון 'המבשר' ולפיו במתחם המדובר ישנם קברים. "וכבר ישבו הרבנים הגאונים שליט"א ויצאו באיסור חמור לעשות זאת".

לכן כותבים הרבנים "אנו מצטרפים לזה למחות ולזעוק על הפשע הנעשה בפלטרין של מלך כנגד דעת תורתנו הקדושה. וחובה על כל יחיד ויחיד לעשות ככל אשר בידו למנוע את חילול המערות".
,
הרבנים שחתמו על המכתב הם: הגאון רבי יצחק שיינר, הגאון רבי יוסף חיים קופשיץ, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי עזריאל אוירבך, הגאון רבי ישראל גנס, הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, הגאון רבי משה צדקה, הגאון רבי שלום כהן, הגאון רבי בן ציון מוצפי, הגאון רבי נפתלי הכהן קופשיץ, הגאון רבי יהודה עדס והגאון רבי צבי ובר.

מדובר במתחם בנייה השייך למשרד החוץ, שבמהלך בנייתו נתגלתה מערת קבורה. בעקבות פנייה לבית המשפט, התירו השופטים לפתוח את המערה, ובעקבות כך הם ישבו עם היזמים ומצאו פתרון הלכתי שיגן על החפירות במתחם.

בפני משרד החוץ הוצבו שתי תנאים, האחד להגן על המנהרה באמצעות בטון ולהוריד אותה עד לקומת מרתף או לבחור באפשרות השנייה שהיא להרוס את המערה כפי שפסק בית המשפט. לעת עתה כפי הנראה הוחלט להרוס את המערה.

בשיחה עם מפקח העוסק במניעת חילול קברים, הוא אמר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בעבודות שימור הנעשות בכדי להימנע מהריסת המערה בהוראת בית המשפט". לדבריו, "אף אחד לא מתכוון להרוס מערה ובמקום מושקעים כשני מיליון שקלים בעבודות השימור".

המכתב בעיתון יתד נאמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר