הרב יעקב ששון: רבנים ועסקנים מתפרנסים ממאבק ב'היתר מכירה'

נכד הגר"ע זצ"ל, הרב יעקב ששון, מאשים את הרבנים הנלחמים ב'היתר המכירה' בהאשמות חריפות ביותר: "עושקים את האברכים המסכנים ועושים הון מהמאבק. הכל אינטרסים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

היתר מכירה: הבוקר מתפרסם בעיתון 'יתד נאמן' מכתב עליו חתומים נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן וחבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני, בו הם כותבים כי אין לסמוך על היתר המכירה בשנה הקרובה. מכתב דומה הוציאו הרבנים גם בחייו של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצוק"ל בשנת השמיטה הקודמת.

אך ייתכן לכאורה מאחורי הקלעים המאבק הוא מאבק עסקי כפי שטוען הרב יעקב ששון, נכדו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, שתועד בסרטון הוידאו שנחשף ב"כיכר השבת" בו פוסק מרן כי "היתר מכירה הוא היתר גמור" .

כזכור, בוידאו שפורסם ב'כיכר השבת', מתועד מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל הוא פוסק בצורה ברורה: "היתר מכירה היתר אמיתי, מי שרוצה להפסיד כסף - שיפסיד. מי שיש לו מעות הרבה ורוצה לאבדם יקנה כלי זכוכית, זה גם כן עסקה. יקנה אוצר בית דין, במקום כלי זכוכית יקנה אוצר בית דין, יש לו הרבה כסף רוצה לאבדם שיקנה אוצר בית דין".

לאחר מכן נראה מרן הגר"ע יוסף זצ"ל משוחח עם החברותא שלו, הרב אליהו שטרית: "יש לנו היתר מכירה - גמרנו, בשביל מה לשבור את הראש מאיפה לוקחים... מדוע לוקחים... למה?". מרן הגר"ע יוסף זצ"ל נראה שוב פונה לנכדו ואומר: "תאמר לחברים שלך גם כן, רחמנות".

מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל נשמע שוב אומר בתקיפות: "ההיתר הוא היתר גמור, אפילו למחמירים, היתר גמור, לאמיתה של תורה, אין לי ספק בזה". לגבי מנהג אוצר בית דין אמר הגר"ע: "זה הידור, הידור בעלמא, רוצה להדר להדר... כמו שאמרתי יש לו הרבה כסף רוצה להדר - יהדר".

בראיון היום (שלישי) למרדכי לביא ב'קול ברמה' אומר הרב יעקב ששון כי "יש נושא אחר מהנושא ההלכתי וזה פוליטיקה, יש אנשים שי שלהם אינטרסים לעשות פוליטיקה מהנושא של 'היתר מכירה', הם הולכים ומחתימים רבנים על מכתבים. בפרט המכתב הזה שפורסם כעת, אני מתקשה שהם חתמו עליו, זה סגנון ילדותי, בוודאי שלא השתנה שום דבר בשנת השמיטה הזו".

מרן הרב עובדיה יוסף פוסק לרב ששון בעד היתר המכירה (ארכיון: כיכר השבת)

הרב ששון מעלה טענה קשה ואומר: "אותם גורמים אינטרסנטים שיש להם כשרויות מהדרין, שכל המטרה שלהם היא לעשוק ולסחוט כסף מהאנשים הכי מסכנים בציבור שנו, מבני התורה, גובים פי 2 ופי שלוש, מוכרים דברים של מכירי עלות פי כמה וכמה".

לדבריו: "אנחנו יודעים שיש כמות מצומצמת מאוד של רבנים ואנשים שמתפרנסים, עובדים שנה אחת בשבע שנים, מתפרנסים לשבע שנים בעושר גדול, ומרן הרב עובדיה זצ"ל אמר לי בעצמו 'כל התעמולה שעושים נגד היתר מכירה זה לא לשם שמיים, התעמולה הזו היא מחמת אינטרסים של בעלי ההכשרים שרוצים לעשוק את הציבור, רוצים לקחת מאתנו סכומים עצומים מאברכים מסכנים".

האזינו לראיון המלא באדיבות 'קול ברמה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר