יו"ר דגל התורה בירוחם ל"כיכר השבת": "מערכה על קיום היהדות"

מנהל המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה מנחם שפירא הגיע עם פעילים נוספים בתנועה לירוחם בכדי לסייע במערכת הבחירות. יו"ר דגל התורה בעיר: "מערכת על קיום היהדות" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

שעות קודם סגירת הקלפיות בבחירות בירוחם, הגיע מנהל המחלקה המונציפלית וסגר"ע בני ברק מנחם שפירא לחזק את מטות הפעילים החרדים בעיר. שפירא הגיע למקום עם סגן ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג.

כזכור, הקהילה החרדית בירוחם תומכת במסגרת הבחירות ברשימה המאוחדת של ש"ס ויהדות התורה שסימנה "שסג". בשבועות האחרונים, קיימו פעילי התנועה פעילות ערה בעיר בהוראת גדולי ישראל, וזאת בכדי לחזק את דגל התורה במועצה המקומית.

בירוחם נרשמה בשנים האחרונות התפתחות תורנית משמעותית, הוקמו מוסדות עבור הקהילה וזוגות צעירים רבים מהמגזר החרדי הגיעו להתגורר ביישוב.

הקהילה בראשותה עומד הגאון רבי מרדכי יהודה קראוס, זוכה להערכה רבה בין היתר בשל פעילותה התורנית בעיר, מסירת שיעורי תורה, מתן דרשות, פעילות קירוב רחוקים ועוד. לאור זאת מציינים גורמים בעיר "להצלחת רשימת דגל התורה בבחירות משמעות רבה בחיים התורניים הן בקרב הקהילה והן ביישוב כולו".

הרב רפאל לונטל, יו"ר דגל התורה בירוחם ומנהל מוסדות הקהילה אומר ל"כיכר השבת" כי "לא מדובר כאן על בחירות למועצת העירייה, אלא, על כל המהות של ירוחם. זה לא עוד קול, או פחות קול, מתנהלת כאן מערכה של ממש על קיום היהדות בירוחם, המתפתחת בשנים האחרונות לבלי היכר, הבניה ביישוב משגשגת, המוסדות בקהילה מתפתחים ומתרחבים, ויחד עם זאת מספר הבוחרים החילונים עלה לאור התרחבות היישוב, וכן מפלגת 'הבית היהודי' מתמודדת לראשונה למועצה, לכן אנו נאבקים על כל קול להשפעתה התורנית של ירוחם".

כיום מונה הרשימה המאוחדת שני מנדטים מתוך תשעה, כשהשאיפה החרדית היא לשמור ואף להגביר את כוחה של המפלגה. יצויין כי לראשות המועצה הקהילה החרדית תומכת במיכאל ביטון, ראש המועצה המכהן הנתמך אף על-ידי מפלגת העבודה, מולו מתמודד אילן אלמקייס, הנתמך על-ידי הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר