חורף בגבעה

בגלל בניית קיר: עימותים וגז מדמיע בישיבת פוניבז'

המתח שב לשרור בישיבת פוניבז', לאחר שהחלו בבניית קיר בספריית הישיבה שנהרס בפוגרום שערכו בחורי "המחבלים" בחודש אלול. כוחות גדולים של משטרה אבטחו את העבודות, אך במהלך הלילה פרצה במקום מריבה סוערת, כוחות יס"מ שהוזעקו השתמשו בגז מדמיע כדי לפזר את ההמולה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שוטר בספריית הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

זמן חורף סוער בגבעת הישיבה: בימים האחרונים שב המתח לשרור בגבעת ישיבת פוניבז' זאת לאחר מספר עימותים ותקריות בין הפלגים הניצים כאשר הדבר בא לידי ביטוי גם בשאלת השליטה על מקומות בהיכל הישיבה וגם מחלוקת על שיעורים וסדרי לימוד באחד מחדרי השיעורים במבנה.

אמש (שלישי) גבר המתח בישיבה כאשר בשעות הבוקר החלו בצד השונאים בתהליך של בניית קיר כדי לחסום שוב את חדר הספריה שנפרץ בחודש אלול האחרון על-ידי בחורי פלג המחבלים במהלך אחד העימותים.

כוחות משטרה שהגיעו אמש בשעות הבוקר אף אבטחו את מהלך הפעולה.

בשעות הלילה מסיבה שאינה ברורה החל ככל הנראה שוב עימות בין בחורי פלג המחבלים לבין כוחות האבטחה ששמרו על הקיר החדש ועד מהרה הפך העניין למריבה סוערת בין הצדדים כאשר כוחות משטרה ויס"מ שהגיעו למקום נאלצו להשתמש בגז מדמיע על מנת ולפזר את ההמולה.

במהלך התקרית נפגעו מספר בחורים באורח קל מאוד משאיפת הגז ולא נזקקו לטיפול רפואי.

הבוקר צפויים בצד "השונאים" להשלים את יציקת קיר הבטון ובכך להשלים שוב את איטום חדר הספרייה שנפרץ כאמור ע"י "המחבלים" בזמן הלימודים הקודם.

מעצרים בפוניבז':בלש בועט בפניו של בחור (ארכיון כיכר השבת)

כזכור, במהלך חודש אלול, לאחר שהנהלת צד "השונאים" שכרה פנימייה חדשה הממוקמת בסמוך להיכל כולל חזון איש שחוברה על ידי גשר שנבנה במיוחד אל שאר הבניינים בגבעת הישיבה, טענו בצד "המחבלים" כי בחורי השונאים המתגוררים בפנימייה החדשה חיברו צינורות מים לברזים והציפו את פנימיית "ציטרון" במים כשהם גורמים נזק לרכוש, לחדרים בהם מתגוררים הבחורים ולמשרדים.

בעקבות כך, הגיבו בחורי "פלג המחבלים" ב"תג מחיר" משלהם והשתלטו על חדר הספרייה הממוקם מתחת "פנימיית צפון" בבניין הישיבה כשבכוונתם להפכו לחדר פנימייה.

מנגד, בחורי "השונאים" טענו כי "החדר הזה משמש את הספרייה בישיבה מזה שנים רבות, לא ייתכן שבגלל טענות כאלו ואחרות שבכלל גם אינן מוצדקות הם יעשו בו שינויים, ובכלל צריך לזכור שהכל התחיל מכך שבחורי פנימיית "ציטרון" זרקו מידי יום בשבוע האחרון "גביעי לבן" לעבר בחורי הפנימיה החדשה".

בהמשך, בחורי המחבלים ערכו פוגרום של ממש בחדר הספרים ובמשרדי הישיבה. מהמקום נגנב ארכיון יקר ערך תוך השחתת ספרי קודש והשחתת המבנה.

בעקבות המהומות, פשטו כוחות יס"מ ומשטרה על הישיבה מספר פעמים ועצרו בחורים החשודים במעורבות בפוגרום, ששוחררו לאחר חקירה קצרה, כעת נראה כי הסיבוב האלים חוזר על עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר