רצינו התנחלויות - הפסדנו באירופה

מי הם ה'בטונדות' של הממשלה ושל עם ישראל? אלו שמגנים עליה? אלו הם בחורי-הישיבות ולומדי התורה. עליהם אמר השר בנט שאסור לעמוד מאחוריהם (דעות)

חיים כהן | כיכר השבת |
כותב השורות, חיים כהן (צילום: עזרא לנדאו. באדיבות מגזין "עמי")

ימים ספורים לאחר שהוצבו ה'בטונדות' בכמה מתחנות הרכבת הקלה בירושלים, כדי לנסות ולהגן על יושבי התחנות מפני פיגוע דריסה נוסף ח"ו, יצא יושב-ראש מפלגת 'הבית היהודי' בהצהרה, בה אמר כי "ממשלה שמסתתרת מאחורי 'בטונדות' - אין לה זכות קיום".

ברשותכם, אחזור על הדברים בשנית: שר בכיר בממשלה אומר כי "ממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות - אין לה זכות קיום".

בוא ננסה להבין את כוונתו: האם זה הגיוני שראש הממשלה, שבמקום להיות עסוק בבעיות האמיתיות שיש בארץ הקודש, הוא עסוק יותר בבחירות של הקונגרס האמריקאי? ואגב, כולם השבוע חגגו את ניצחונו של הבית העליון והבית התחתון של הקונגרס האמריקאי, אך עוד בטרם הספיקו להתרענן מהחגיגות - וכבר מיד הלך נשיא ארצות הברית אובמה ואותת על צעד חמור נוסף הלאה, במכתב ששלח לרשע המרושע חמינאי ימ"ש, על כך שהוא מעוניין כעת לקרב את היחסים בין המדינות, או משהו דומה.

כשאנחנו כולנו עוסקים במלחמה הישרדותית כפשוטה, ראש הממשלה עסוק בדברים אחרים לגמרי.

וזה ממש לא רק זה: ההשתוללות של הממשלה הנוכחית בנושא הבניה בהתנחלויות, הביאה לתוצאה המיידית - שהפסדנו את אירופה כולה. התשובה המיידית של חלק גדול ממדינות אירופה לבניה המואצת בהתנחלויות, הייתה דבר אחד: תמיכה גורפת במדינה פלסטינית.

הלאה: ההתגרות באומות העולם בנושא העליה היהודית להר הבית. מעבר לאיסור ההלכתי החד משמעי, העליה מצד יהודים להר הבית מהווה צעד פרובוקטיבי והתגרות מסוכנת מאד מול אומות העולם, ואין ספק שזהו אחד הגורמים שהביא לתסיסה הקשה ולרציחות האחרונות שאנחנו חווים לצערנו בישראל.

זאת ועוד: הפגיעה בציפור נפשו של העם היהודי, נושא הגיור. חוק הגיור, שאף ממשלה שכיהנה כאן קודם לכאן לא העיזה לגעת בכלל בנושא הזה, חוקק בקדנציה הנוכחית. ראש הממשלה, הוא ולא אחר, הוא שנתן יד לפרצה הנוראה הזאת בעם-ישראל.

כך גם לגבי חוק הגיוס, שדווקא בקדנציה הזו חוקק כדי להצר את צעדיהם של בני-הישיבות והאברכים.

ואולי מכל הדברים האמורים, דווקא לפגיעה בבני-הישיבות ולומדי התורה התכוון יו"ר 'הבית היהודי' כאשר הלך ואמר כי "ממשלה שמסתתרת מאחורי 'בטונדות' אין לה זכות קיום".

הרי מי הם ה'בטונדות' של הממשלה ושל עם ישראל? אלו שמגנים עליה? אלו הם בחורי-הישיבות ולומדי התורה. אז יו"ר הבית היהודי, כנראה אוחז שאסור שנהיה תלויים בבחורי הישיבות, כי "אין לנו זכות קיום אם נעמוד מאחורי הבטונדות", ולכן נתן יד להעברת חוק הגיוס ההרסני, ולפגיעה בצורה האכזרית ביותר באוכלוסיה החלשה, על-ידי הקיצוצים הכה קשים.

מסקנת הדברים היא שאין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים, ומי כמו בחורי הישיבה והאברכים מגנים עלינו בזכות תורתם. שכן כן, הם הבטונדות שלנו, ולהיפך, אנחנו לא 'מסתתרים' מאחוריהם ומתביישים בהם, אלא גאים בהם ומודים ומשתחווים לפני בני-הישיבות ולומדי התורה כי הם ה'בטונדות' שלנו. הם השמירה היחידה שיש לנו בעם היהודי בכלל ובארץ הקודש בפרט.

עתיד הממשלה בידי 'ישראל היום'

אם חלק מהח"כים שנלחמים כעת כמו אריות נגד אישור חוק חוק מע"מ 0, היו משקיעים חמישה אחוזים מהאנרגיה הזאת בעד חקיקת חוק 'ישראל היום', אין ספק שהממשלה הזאת הייתה מתפרקת. תרשמו לפניכם: הממשלה תלך לבחירות, אך ורק אם ראש הממשלה ירגיש שלחוק הזה יש סיכוי גבוה לעבור. על זה הוא יפיל את הממשלה, אבל עד אז, בינתיים הוא ימשיך למכור לוקשים וסיפורים לנציגות החרדית, שכידוע היא החוליה החלשה אצלו.

הטור פורסם הבוקר ב'כל ישראל' מבית 'קו עיתונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר