הנציבות האירופית: "נפעל לאכוף חוקי האנטישמיות"

סגן נשיא הנציבות האירופית, פרנס טימרמנט, נפגש עם משלחת 'ועידת רבני אירופה' בבריסל והצהיר כי הנציבות תשקול לפעול כנגד מדינות שאינן אוכפות חוקים נגד אנטישמיות (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
פרנס טימרמנס עם משלחת ועידת רבני אירופה (צילום: באדיבות המצלם)

סגן נשיא הראשון של הנציבות האירופית, פרנס טימרמנס, נפגש בסוף השבוע עם משלחת 'ועידת רבני אירופה' בראשות נשיא הועידה, רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט.

טימרמנס הצהיר כי הנציבות שוקלת לפתוח בהליכים כנגד מדינות שאינן אוכפות את חוקי האנטישמיות. "על פי הסכם ליסבון והחל מדצמבר 2014, לנציבות האירופית יהיה הכוח לפתוח בהליכים משפטיים נגד מדינות החברות באיחוד האירופי שאינן עומדות בהחלטה נגד האנטישמיות והגזענות" אמר טימרמנט.

לדבריו, "אנו בודקים את האפשרות הזו של פתיחת הליכים נגד מדינות חברות שאינן אוכפות את ההחלטה החל מתחילת 2015. אני מבקש מכם להעביר לידינו כל מידע מקהילותיכם בעניין הסתה וורבלית שיטתית במדינות החברות באיחוד האירופי, הנוגע להחלטת הקומיסיון".

במשלחת השתתפו; הגר"מ געללי אב"ד לונדון, הרב הראשי לבלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי. הרב הראשי למץ הרב ברוך פיזון. הרב אריה פולגר, נציג ועידת רבני גרמניה לנושאים אירופיים. הרב רפאל אייברס מאמסטרדם, הרב אלימלך בינדינגר מנכ"ל "לא תשכח" מאנטוורפן, ומנכ"ל הוועידה הרב משה לוין מפריז.

טימרמנס הוסיף כי הוא מודע לכל יוזמות החקיקה נגד חוקי הדת ובהם שחיטה כשרה וברית מילה, בין השאר בתוקף תפקידו האחרון בהולנד – והוא לא יסבול חקיקה שכזו שתגביל את זכויותיהם הדתיות של אזרחי אירופה.

הוא הביע את תמיכתו בהמשך קיום המסורת היהודית באירופה ללא הפרעה ואמר כי לרבנים ולהנהגה הדתית חלק חשוב במבנה הבסיסי של אירופה.

המשלחת ערכה סדרת מפגשים עם נציגים מובילים בפרלמנט האירופאי ובהם; פיליפ למברטס ורבקה הרמס, נשיאים של המפלגה הירוקה ונשיא קבוצת ה-.EFA

חברת הפרלמנט ונשיאת הירוקים הפתיעה את הרבנים בתמיכתה הבלתי מסוייגת בהצעת נשיא הוועידה, כפי שהועלתה באחרונה בועידת טבליסי, לחקיקה אפקטיבית יותר נגד אנטישמיות ואכיפתם ובתמיכתה בבלימת יוזמות החקיקה נגד שחיטה כשרה וברית מילה.

הרבנים הביעו את תודתם והערכתם העמוקה לחבר הפרלמנט סיעד כמל, יו"ר המפלגה הקונסרבטיבית באירופה, על תמיכתו המתמשכת בשחיטה יהודית ובברית מילה. כמל הביע דאגה כנה על השתלטות התרבות של "חילוניות פונדמנטליסית", שלדבריו מאיימת על אירופה כולה וחייבת ריסון.

טימרמנט חשף בפני הרבנים את צעדיו וצעדי הנציבות במלחמה למיגור תופעת האנטישמיות ביבשת. הוא חזר על מחויבותו ומחוייבות הנציבות האירופית בעניין הפלייה גזענית, כאשר קיים בהחלטה זו תת סעיף המתייחס לשואה.
על פי החלטה זו, אסורה הסתה ציבורית לאלימות ושנאה על בסיס גזע, צבע, דת, מוצא או השתייכות אתנית או לאומית, וכן אסורות עבירות המבוססות על מוטיבציה גזענית או קסנובופית כולל אנטישמית. ההחלטה הזו מחייבת את הנציבות האירופית לנקוט בצעדי ענישה נגד מדינות החברות באיחוד המבצעות או אינן אוכפות את החוקים האלה.

ההחלטה גם מתייחסת בפירוט לכל סוגי האנטישמיות – כולל הכחשת השואה, עידוד מעשי השואה והפחתת ערך הטרגדיה של השואה. עפ"י דוחו"ת שקיבלה הנציבות, סעיף זה בהחלטה, אינו נאכף בלפחות חצי מהמדינות החברות באיחוד.

טימרמנס אמר לרבנים כי "מתוקף החלטה זו יש בידינו כלים משפטיים כדי לפעול נגד עניין ההסתה הוורבלית - הן בהסתה מקוונת והן בהסתה בלתי מקוונת, לאור מקרים רבים שדווחו. כמובן, אין ספק כי הצהרות מסוימות שנאמרו בהפגנות בקיץ האחרון בהחלט נמצאות תחת הקטגוריה של הסתה ציבורית ע"פ ההחלטה".

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט אמר כי "מר טימרמנס מביא עמו בשורה של תמיכה בסובלנות והערכה לערכי חופש הדת. פגישה זו הינה ראשונה ואין ספק כי הייתה בונה ומועילה ביותר לעתיד האיחוד האירופאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר