"כת של ממרים" • התקפה

'יתד נאמן' על אנשי "עץ": "אספסוף של פורעי עול"

המאבק בין 'דגל התורה' לאנשי הפלג הירושלמי שפרשו מהסיעה הליטאית, מתעצם הבוקר ומחריף בעקבות מאמר מערכת תוקפני במיוחד המתפרסם בעיתון "יתד נאמן" (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

לא ברור האם זה הבחירות בירוחם שהרתיחו את ראשי תנועת "דגל התורה" או שאולי דווקא הקרבות על ראשות העיר ועל רבנות ירושלים ובריכוזים נוספים שהבעירו את אש התבערה, אך מה שבטוח שהבוקר (שלישי) נרשמת עליית מדרגה נוספת בעימות הפנים הליטאי.

שופרה של תנועת "דגל התורה", העיתון "יתד נאמן" יוצא היום במתקפה חריפה במיוחד, כנגד אנשי מפלגת "בני תורה", אנשי "הפלג הירושלמי", כאשר הביטאון אינו חוסך בביטויים חריפים וקשים במתקפה שטרם נראתה כמותה, בחריפותה, מעל גבי העיתון נגד אותו פלג.

תחת הכותרת "שומר, בונה, הורס", כותב העיתון הליטאי: "בבחירות המוניציפאליות שנערכו בירוחם, נחשפה תופעה מבישה ומזעזעת שמחייבת טיפול שורש כירורגי. בשעה של מאבק קשה על הקיום החרדי בעיירה, הוסרה המסכה ונחשפו פניהם הכעורות של אינשי דלא מעלי, חברים בכת של צעירים ממרים שהרימו ראש נגד גדולי הדור שליט"א ופועלים בעזות מצח לסכל את הוראותיהם".

העיתון מפרט במאמרו כי היהדות החרדית התלכדה ברשימת שס"ג, כשאת המהלכים מנווט הרב מרדכי יהודה קראוס, רבה של הקהילה התורנית בירוחם, הפועל בעידודו והכוונתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

"במערכה שניטשה, כל קול היה חשוב", נכתב ביתד, "השאלה - האם הכוח החרדי יכפיל את עצמו וגם נציג של "דגל התורה" ייכנס בנוסף לנציגה של ש"ס, עמדה על כפות המאזניים. בעיר המתפתחת שצרכי הקהילה החרדית בה הולכים וגדלים, יש משמעות קריטית לגודלה של הנציגות, והמערכה על הלבבות ועל קולו של הבוחר ניטשה במלוא עוזה, מבית לבית".

בשלב זה מתאר העיתון את שאירע במהלך הבחירות ואת שעשו אנשי הפלג הירושלמי, לטענתם, כדי להכשיל את הבחירות. "צלצול טלפון טורדני השיג את יו"ר הסניף המקומי של "דגל התורה" וקולה של דמות מרכזית של הפלג שפרש מ"דגל התורה" ונלחם בסמכות גדולי הדור, נשמע על הקו. בפיו היה מסר ברור: 'יש לנו מספר דרישות ובאם התביעות שלנו לא ייענו, נפגע בכם', איים. יו"ר "דגל התורה" סרב. הוא הסביר שהכל נקבע על פי הרב, ואין מקום לדיון. תוך זמן קצר החלו הטלפונים לצלצל בבתיהם של התושבים החרדים. פנייה מוקלטת קראה להם שלא להצביע בבחירות לרשימת שס"ג. כעבור מספר שעות הוחלפה ההקלטה. הטלפונים הבאים כבר נימקו נימוקים אחרים, הפעם למה לא לתמוך בראש העירייה שהיה מועמדה של "דגל התורה". במקביל, פורסמו מספרי הטלפונים של ראשי המטה כמי שמוכרים "מטרנה" במבצע, במחיר כמעט חינם, במגמה לסתום ולהשבית את קווי הסלולר שלהם ולמנוע את יכולת פעילותם בשטח".

"שיטות נאלחות הופעלו כדי להזיק ל"דגל התורה". מוח מעוות גייס את כל היצירתיות שלו כדי להשחית ולסכן את המשך התפתחותה של הקהילה החרדית. כמו כן התבקשו הבוחרים להטיל לקלפי פתק לבן או פתק פסול", מתאר העיתון.

"בתום מערכת הבחירות, אכן היו בקלפי שישה פתקים לבנים, שעלולים היו לגרום חלילה נזק של שש מאות", כותב העיתון, "הם גם הצביעו על גובה מפלס החוצפה הנוראה: לבוא בדרישות בשמם של כמות אנשים כה מזערית, ולחבל באופן זדוני במאבקי הקהילה החרדית ובמאמצי "דגל התורה". למרות הצהרות הכזב של ראשי הפורעים, לא היה להם שום גיבוי. לא יכול להיות".

"מעשה נפשע זה מצטרף לניסיונות החבלה הנוספים של אותה קבוצה", מוסיף העיתון, "מאחורי מסך עשן וערפל, בחסות הרעש והצלצולים על דאגתם כביכול לתורה ולבני התורה, הם הורסים ומנתצים את הכל! אין זה סוד כי אנשים מקבוצה זו פעלו בגלוי ובסתר נגד עמדתם של גדולי הדור כדי להכתיר בבחירות לרבנות ירושלים את מועמדי הדיל של בנט-ברקת, מועמדי הציונות הדתית! אחד מחבריהם התראיין על כך בפה מלא בתקשורת המשודרת. דמות מרכזית אחרת בקבוצה שמתהדרת באדרת כחש של "ממשיכים את הנהגת גדולי הדור הקודמים", אדם שהגדיר את עצמו כנאמנו של מרן רבינו הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ושמע במפורש מפיו דברים כדורבנות נגד העמדות והפעולות של אותם רבנים, השתתף בכינוס לטובת אחד הרבנים הנבחרים ופעל בגלוי בשם תנועתו נגד עמדתם שלגדולי ישראל ונגד 'דגל התורה'".

העיתון מוסיף וכותב כי "בעבר נשאל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א על ההבדל בין הנהגתו של מרן החזו"אז צוק"ל להנהגתו של מרן הרב מבריסק זצוק"ל, והשיב: "מרן החזו"א היה 'בונה'! מרן הרב מבריסק היה 'שומר'!" החזו"א בנה את הישיבות בישוב החדש, את השמיטה והמצוות התלויות בארץ, העמיד רבנים בכל הישובים ועוד. הרב מבריסק ניהל את המערכות. כמובן שבמדרגתו של מרן החזו"א, הוא היה גם שומר, ומרן הרב מבריסק בשמירתו, בנה!".

"שני ענקי הרוח שעיצבו את פניה של היהדות החרדית העמידו תלמידים אמיתיים שהלכו בדרכם, והם לא מעטים. לא עליהם אנו מדברים. אך כיום צמחה בשולי ערוגותינו צמחייה ממאירה של עסקנים ומלחכי פינכה רבים המתהדרים בכתר "תלמידים". כאן כבר רבים יותר בוחרים להיות "שומר". יותר קל לצעוק על אחרים ולמחות מאשר להקים ולבנות חיים יהודיים, לבנות תורה ולהעמיד את היהדות על תילה" מאשים העיתון.

"אבל ההידרדרות האחרונה חידשה תפקיד חדש", תוקף העיתון בחריפות, "לא שומר! לא בונה! הורס! אספסוף של פורעי עול, מורד בסמכות של השומרים ושל הבונים, שובר את כל המוסכמות, מנתץ את כל כללי היסוד וכל העקרונות שעיצבו את פני היהדות החרדית. מהרסים ומחריבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר