הטבח בבית הכנסת • המראות המזעזעים

על הרצפה: הקדושים עטופים בטלית ותפילין מתבוססים בדמם

כוחות ההצלה שהוזעקו לבית הכנסת 'קהילות יעקב' בשכונת הר נוף בירושלים נחרדו אל מול המראות המזעזעים. ארבע גופות של יהודים חרדים, באמצע "שחרית", עטופים בטלית ותפילין, היו שרועים על רצפת בית הכנסת, מתבוססים בדמם, לאחר שנטבחו בידי שני מחבלים (חדשות)

זירת הטבח בבית הכנסת (צילום: ללא קרדיט )

אינתיפאדה בירושלים • טבח בבית הכנסת: כוחות ההצלה שהוזעקו מעט לאחר השעה 7:00 בבוקר (שלישי) לבית הכנסת 'קהילות יעקב' ברחוב שמעון אגסי בשכונת הר נוף בירושלים נחרדו אל מול המראות הקשים והמזעזעים.

ארבע גופות של יהודים חרדים, שהיו באמצע תפילת "שחרית", עטופים בטלית ותפילין, היו שרועים על רצפת בית הכנסת, מתבוססים בדמם, לאחר שנטבחו בידי שני מחבלים שפלים.

"זה בדיוק כמו הטבח שאנחנו רגילים לראות באירופה", מספר עד ראייה למראות המזוויעים, "זה היה תופת לכל דבר, תמונות של יהודים חרדים עטופים בטלית ותפילין זרוקים על הרצפה לאחר שנטבחו בגרזן. תמונות שמזכירות את השואה האיומה".

לדבריו: "כשפינו את הפצועים ראינו את הפצועים כשתפילין על היד וכוחות ההצלה מבצעים בהם החייאה, שכונת הר נוף של אתמול היא לא הר נוף של היום, מעולם לא ידענו כזה פיגוע".

צפו: קרב היריות עם המחבלים (מתוך ynet)

איש זק"א שהיה בזירה תיאר את מה שראה: "אנחנו לא זוכרים זירה מסוג זה, זרוע של יהודי עם שבעה כריכות של תפילין בתוך שלולית ענק של דם, זה תמונות שאנחנו זוכרים מקופות אחרות".

חיים גרטנר כונן מד"א 'צוות הצלה' ותושב שכונת הר נוף בירושלים היה מהכוננים הראשונים שהגיעו לזירת הפיגוע הבוקר בירושלים, אמר כי השתתף באירועים רבים בירושלים אך "זה הקשה מכולם".
"מיד עם קבלת הדיווח הראשוני, הגעתי למקום יחד עם חברי בארגון החובש הר נוף. כל מה שקראתי בעבר על מאורעות תרפ"ט - מצאתי בזירת הפיגוע הקשה", הוסיף לספר.
המתנדב תיאר את שהתרחש בזירה עצמה: "אנשים שהשכימו לתפילת שחרית היו שרועים על הרצפה כשהם מדממים וחלקם ללא רוח חיים. מראות הטליתות והתפילין הספוגים בדם הנרצחים והפצועים ייחרט בדם ליבי לנצח".
"ביצעתי מיון ראשוני לפי דרגות הפציעה", הוא ממשיך לתאר. "החלטנו להוציא מייד את הפצועים שעדיין ניתן להציל את חייהם אל מחוץ לזירת הרצח, שם קיבלו טיפול רפואי ראשוני ופינוי מיידי לביה"ח על ידי צוותי מד"א". לדבריו, "מדובר בבית כנסת הומה אדם, שפעיל מאוד בכל שעות היממה ובפרט בשעות הבוקר".

אלברט אלבוקעי מארגון החובש הר נוף שהגיע ראשון לזירה, סיפר על שאירע: "התפללתי בבית כנסת סמוך בעת שהתקבלה הקריאה במוקד החובש הר נוף. מחוץ לבית הכנסת מצאתי נפגע ראשון פצוע בראש".

"הודעתי שמדובר באירוע חריג עם נפגעים רבים", הוא ממשיך לתאר את הדקות הקריטיות. "בעקבות הדיווח הצטרפו מיד פראמדיקים וחובשים רבים מארגון החובש הר נוף. כוחות משטרה הגיעו לזירה מהר מאוד והחל ירי ולאחר מכן המחבלים נוטרלו".

איש ההצלה מספר כי במשך דקות ארוכות שנראו כנצח, מתנדבי ההצלה שהו מחוץ לזירת הטבח ורק אחרי אישור משטרתי הם הורשו להיכנס. "לאחר אישור המשטרה להיכנס לבית הכנסת טיפלנו בנפגעים רבים בדרגות פציעה שונות בהם לצערנו הרוגים".

יעקב ורטהיימר מתנדב מד"א סיפר: "התחלנו לטפל באחד הפצועים ששכב על הרצפה כששמענו צרור יריות מתוך בית הכנסת. בזמן שאנחנו מנסים להימלט אחד החובשים נפל ושבר את רגלו". למרות זאת הוא אומר, "המשכנו לטפל בפצועים שיכולנו כשהאירוע עוד נמשך בתוך בית הכנסת עד הגעת צוותי המשטרה שסיימו את האירוע".

ד"ר ג'ויס מורל רופאה המתנדבת באיחוד הצלה וגרה בשכונה שהגיעה אף היא מהראשונים לזירת הפיגוע, סיפרה על שאירע: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה מאוד, מתפללים שוכבים עם טליתות ותפילין לראשם כשהם ללא רוח חיים, חלק מהנפגעים היו במצבים שונים בהם קשה בינוני וקל, הנפגעים סבלו מפצעי ירי ודקירות, המתפללים מסרו לי כי המחבלים נכנסו במהלך תפילת שחרית והחלו לטבוח בהם עד להגעת כוחות משטרה שניטרלו אותם".

דוברת בית החולים "הדסה עין כרם" מסרה לפני זמן קצר עדכון נוסף על מצב הפצועים: "מהאירוע בהר נוף הגיעו אל מרכז הטראומה בעין כרם ארבעה פצועים. אחד במצב קשה מאוד מאוד, שניים במצב קשה ואחד במצב קל".

דוברת בית החולים "שערי צדק" מסרה כי "לבית החולים פונו שני נפגעי ירי. אחד במצב קשה והשני במצב בינוני. פצועים מטופלים בחדר הטראומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר